مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان گفت: گونه‌های زیستی در منطقه قرق اختصاصی منصورآباد رفسنجان با حفاظتی که توسط مردم از آن صورت گرفته چندین برابر افزایش داشته است.

رضا جزینی‌زاده در حاشیه بازدید معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور از منطقه قرق منصورآباد اظهار داشت: استان کرمان پهناورترین استان کشور است که ۱۸ میلیون‌ هکتار وسعت دارد و از لحاظ تنوع زیستی اعم از گیاهی و جانوری به عنوان ویترین تنوع زیستی کشور است.

وی بیان داشت: ۲۴ منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط‌ زیست است که حدود ۲ میلیون و ۹۸۰هزار هکتار شامل مناطق شکار ممنوع، پارک ملی، مناطق حفاظت‌شده، اثر ملی و طبیعی تحت مدیریت حفاظت دارد که ۲۳ منطقه به صورت دولتی و یک منطقه که قرق اختصاصی منصورآباد رفسنجان است با مشارکت بخش خصوصی مدیریت می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان کرمان عنوان کرد: منطقه منصورآباد ۱۲۶ هزار هکتار وسعت دارد که طی حفاظتی که از آن توسط مردم صورت گرفته چندین برابر افزایش گونه‌های زیستی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: باید در نظام برنامه‌ریزی و بودجه توجه جدی‌تری به بخش محیط‌ زیست و تنوع زیستی شود همچنین با جلب اعتمادی که صورت گرفته استان کرمان می‌تواند الگو در جلب مشارکت‌های مردمی در حفظ انفال طبیعی شود.

جزینی‌زاده خاطرنشان کرد: در بحث حفاظتی، منطقه منصورآباد خیلی بهتر از مناطقی که دولتی حفاظت می‌شوند، بوده و سطح کیفیت این منطقه می‌تواند بالاتر برود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود دود ناشی از کارخانه مس سرچشمه رفسنجان را در فصول سرد بیشتر دانست و افزود: نقاط زیادی از این آلایندگی تأثیرپذیر هستند که امیدواریم به تعهداتی که در رفع آلایندگی داده شده جامه عمل بپوشند./ روراستی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا