به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، مدیران عامل شركت هاي آب منطقه اي، آب و فاضلاب شهري، مديران و اعضای هیات مدیره دو شرکت و تعدادي از نيروهاي فني تعميرات خط انتقال آب به يزد، صبح روز دوشنبه 12 آذر، با آیت الله ناصری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در محل دفتر وی دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله ناصری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در تعمیر خط انتقال و وصل مجدد آب انتقالی به یزد گفت: مسئله آب امری حیاتی برای کشور و به ویژه استان است و اقدامات جدی شرکت آب منطقه ای در تعمیر وترمیم اتصالات آب انتقالی از همان ساعات اولیه و باوجود شرایط جوی نامناسب و خطرات احتمالی، قابل تقدیر است .

وی ادامه داد: از تمام مسئولین استان و مسئولان دولتی می خواهم که در حوزه آب جدی تر حرکت کرده و با توجه به اینکه با تلاش استاندار سابق، بسترهای مناسبی در وزارت نیرو در حوزه استحصال آب صورت گرفته، فرصت را غنیمت شمرده و گام های موثری در این راه بردارند.

آیت الله ناصری افزود: مسئولان استانی از اقدامات پراکنده و نامتمرکز در حوزه  آب خودداری کرده و با جدیت مسئله بحران آب استان را رفع نمایند.

وی در ادامه با اشاره به سفارش مقام معظم رهبری در تامین آب مردم استان، خواستار حضور جدی وزارت نیرو، وزیر کشور و کمیسیون امنیت ملی در مسئله آب شد.

امام جمعه یزد با بیان این نکته که ما با مردم اصفهان و ورزنه مشکلی نداریم  و می دانیم معیشت کشاورز از طریق آب تامین می شود، یادآور شد: مردم اصفهان بدانند که حجم آب تخصیصی به استان یزد 40 درصد کاهش یافته و مشکل بی آبی برای همه استان ها به ویژه استان یزد وجود دارد که باید در این مسئله صبرپیشه کرد.

آیت الله ناصری تصریح کرد: تعرض به خط انتقال آب یزد، ضرر به بیت المال و انقلاب است و مسئله شرعی دارد، همچنین این مسئله سوژه ای برای دشمنان کشور است تا تفرقه افکنی کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بارش باران و رحمت دست خداست و خداوند به مردمی که بخشش می کنند رحمتش را می فرستد که امیدواریم این رحمت شامل حال مردم کشور شود.

خسارت 4 میلیارد و 200 میلیون تومانی به خط انتقال آب استان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون، 28 مورد به خط انتقال آب یزد تعرض و خسارتی بالغ بر 4 میلیارد و200 میلیون تومان وارد شده است.

محمدمهدی جوادیان زاده ادامه داد: شرکت آب منطقه ای یزد با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان، تمام توان خود را برای عدم اخلال در تامین آب شرب استان در کوتاهترین زمان ممکن پس از تخریب، به کار بسته است هرچند درخصوص کیفیت آب، مشکلاتی وجود دارد .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با سیاست های اتخاذی وزارت نیرو و اقدامات پدافندی انجام شده بر روی خط انتقال آب، شاهد مشکلات دوباره ای از این دست نباشیم.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا