معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان اینکه سهم وام اشتغال پایدار روستایی استان یزد در مرحله اول بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان بود‌ه، خواستا‌ر هدایت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به سمت تحصیل کرده های استان شد.

  به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج شنبه ۱۵ آذرماه کارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد، "علی زینی و‌ند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و اعضای این کارگروه در سالن کوثر استانداری برگزار شد.‌
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست با بیان اینکه اولویت جهت‌گیری اشتغال استان برای دانش‌آموختگان دانشگاهی است، گفت: وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری ارزان‌ترین و بهترین زمینه برای رسیدن به این اهداف است.
"‌علی زینی وند" مهم ترین ‌مشکل امروز استان را بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی عنوان کرد و ادامه داد: این در حالی است که استان یزد بیش از ظرفیت و انتظار، برای کشور شغل ایجاد کرده و بیکاری این قشر، تأثیر فرهنگی نامطلوبی برای آینده استان دارد.
وی با اشاره به وضعیت وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان ، خاطر نشان کرد: در مرحله اول برای میزان پرداختی ‌بیش از ١١٥ میلیارد تومان و پرونده‌های معرفی به بانک‌های عامل، ایجاد یک هزار و ٨٠٠ شغل در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات پیش‌بینی شد.
زینی وند با اشاره به اینکه تسهیلات ایجاد اشتغال روستایی و عشایری با هدف اولویت در مناطق محروم به‌ویژه در میان فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی پرداخت می‌شود، افزود: به همین دلیل باید کمیته نظارت کارگروه تخصصی اشتغال استان، فعالیت بیشتری داشته باشد تا تسهیلات در مسیر درست هدف‌گذاری دولت و کارگروه اشتغال استان، هزینه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بر ضرورت پالایش پرونده‌ها تا حداکثر سه هفته آینده تاکید و به بانک‌های عامل استان نیز توصیه کرد: پرونده‌هایی که اشتغال مطمئن دارند در اولویت قرار دهند.
زینی وند در پایان سخنان خود یکی دیگر از طرح‌های مهم استان را طرح کارورزی و حرفه‌آموزی در محیط کار دانست و گفت: در این حوزه ،شاهد کم‌کاری در برخی دستگاه‌ها هستیم و  لازم است تا پایان سال، تحول گسترده‌ و مثبتی در این بخش اتفاق افتد. گفتنی است در این نشست گزارشی از میزان پرداخت تسهیلات طرح اشتغال روستایی و عشایری توسط بانک های عامل استان طبق گزارش سامانه کارا تا پانزدهم آذر ماه سال جاری ارائه و در خصوص طرح‌های متقاضیان اخذ تسهیلات اشتغال زایی برنامه اشتغال فراگیر تصمیم‌گیری شد و نهادهای حمایتی استان در زمینه جذب اعتبارات طرح اشتغال روستایی گزارشات خود را ارائه کردند.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا