مشاور معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و مدیر اجرائی ستاد مرکزی اربعین حسینی با تقدیر از مدیریت ارشد استان و ستاد اربعین حسینی، گفت: استان یزد، استان برتر در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی معرفی شده است.

‌به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شنبه شب ۱۷ آذرماه مراسم تجلیل از روسای کارگروه‌ها، دست اندرکاران ستاد اربعین حسینی و موکب داران استان با حضور "آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد، "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "سردار غلامعلی حیدری" معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، "امیر مرادی" مشاور معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی، "محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و دبیر ستاد اربعین حسینی استان، فرمانداران و مدیران و مسئولان استان در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد.
مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی در این مراسم با بیان اینکه امسال هیچ زائر اربعین بدون روادید از کشور خارج نشده، ‌بیان کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز اربعین در استان‌های مرزی ‌درحال تکمیل است.
"امیر مرادی" ‌ادامه داد: در ‌ارزیابی که از استان‌های کل کشور انجام شد، استان یزد خدمات بسیار خوب و درخشانی برای زائران اربعین انجام داده و به عنوان استان برتر در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی معرفی شده است.
وی با اشاره به اینکه محرم پیش‌آمد اربعین است، افزود: همه کشور هنگامی که محرم می‌رسد، انتظار این را می‌کشند که در روز تاسوعا و عاشورا رسانه ملی تصاویر عزاداری ها و سینه زنی های مردم یزد را پخش کند و درحقیقت این عزاداری ها زبانزد و جهانی شده است.
مشاور معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر اینکه اربعین عشق، بصیرت و ایثار در گفتمان و عمل است، ‌خاطرنشان کرد: حضرت امام حسین(ع) مقوله‌های عشق و بصیرت را به ایثار پیوند زدند.
مرادی ادامه داد: مراسم‌های عزاداری استان یزد آنقدر عاشقانه و عارفانه است که هر کسی باید حداقل یک مرتبه در این ایام به یزد سفر کند و مراسم عزاداری بسیار زیبا و باشکوه این استان را از نزدیک ببیند.
وی تصریح کرد: ستاد اربعین کشور اقدامات بسیار موثری را در راستای مدیریت راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، انجام داد ‌و یکی از این اقدامات این بود که در امسال برای همه زائران روادید صادر شد و هیچ شخصی بدون داشتن روادید از ایران خارج نشد.
مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه در سال ٩٧، دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برای اربعین ثبت نام کردند، گفت: تمام این افراد روادید دریافت کردند و ‌همه این عزیزان نیز از بیمه برخوردار شده بودند.
گفتنی است در پایان این مراسم از فرمانداران، روسای کارگروه ها، دست اندرکاران و موکب داران ستاد اربعین حسینی استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا