معاون سازمان پدافند غیرعامل در شورای پدافند غیرعامل استان یزد ضمن تاکید بر تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استانها، گفت: ضروری است برنامه های توسعه ‌ای استانها مطابق با اصول پدافند غیرعامل باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شورای پدافند غیرعامل استان با حضور "سردار غلامعلی حیدری" معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور، "محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و اعضای این شورا در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور ‌در این نشست به جایگاه و اهمیت پدافند غیرعامل و به حداقل رساندن آسیب ها و تداوم چرخه خدمات به ویژه در حوزه تامین انرژی، ‌نیروی انسانی و امکانات کالبدی و فیزیکی  ‌پرداخت.
"‌سردار غلامعلی حیدری" ضمن تاکید بر تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استانها، گفت: ضروری است برنامه های توسعه ‌ای استانها منطبق با اصول پدافند غیرعامل باشد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری نیز در این نشست ضمن تشریح روند اجرایی تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان و انجام مطالعات لازم براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل کشور، به اهداف تهیه این طرح جامع از جمله اصلاح و ارتقای پایداری زیرساخت ها و دارایی های سرمایه ای استان اشاره کرد.
"محمدصادق طهماسبی" به وجود پتانسیل های استان یزد در حوزه پدافند غیرعامل در بخش‌های صنعت ‌و موقعیت ارتباطی این استان اشاره و بر ضرورت توجه به این موضوعات در تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل تاکید کرد.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان همچنین خواستار رفع مشکلات و موانع موجود در زمینه جمع آوری اطلاعات پایه درخصوص تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان شد.
گفتنی است در پایان این نشست تعدادی از اعضای شورای پدافند غیرعامل استان نظرات خود را درخصوص نیازمندی اعتباری پروژه های پدافند غیرعامل و موانع موجود در ارائه اطلاعات طبقه بندی شده به شرکت های مشاور طرف قرارداد مطرح کردند و مقرر شد: دستگاه های اجرایی استان ضمن اهتمام به موضوع پدافند غیرعامل در حوزه مسئولیتی خود نسبت به تهیه و جمع آوری اطلاعات پایه طرح جامع با محوریت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری یزد، ‌تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا