سرپرست استانداري يزد بر پاسخگويي به مردم مبتني بر آرمان هاي بسيط انقلاب اسلامي تاكيد و مطرح كرد: كليشه هاي رایج و شيوه هاي سنتي در تبيين دستاوردهاي چهل سالگي انقلاب براي نسل جوان جذابيتي ندارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداري يزد، جلسه شورای اداری شهرستان تفت با حضور سرپرست استانداری یزد، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامي،فرماندار اين شهرستان و اعضاي شورا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
سرپرست استانداری یزد با اشاره به ضرورت گراميداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: نیازمند تحول در بیان دستاوردها و تبیین مواضع انقلاب هستیم زيرا  یکی از شاخصه هاي مهم اين رويداد تحول گفتمانی و میدان یافتن ابزارهای نو برای انتقال فرهنگ و مفاهیم مي باشد.
طالبي ادامه داد: براي  تبیین مواضع انقلاب و دستاوردهای آن اسیر راه و ابزارهای سنتی هستیم و لازم است در آستانه چهل‌سالگی انقلاب از كليشه هاي تكراري پرهيز شده و قالب شکنی صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: امروز با نسلي مواجه ايم که در معرض ابزارهای ارتباطی جدید قرار دارد و بسياري از کلیشه‌های گفتمانی ، برای این نسل جذابیتی ندارد و جامعه را نیز اقناع نخواهد کرد، بر اين مبنا لازم است برای بیان دستاوردها و گزارش‌های چهل‌سالگی انقلاب از ابزارهای نوین ارتباطی،زبان هنر و ظرفيت هنرمندان بهره مندي مطلوبي صورت گیرد.
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استانداري يزد گفت: دستگاه هاي اجرايي تأثیرپذیری گزارش و شيوه هاي ارتباط با مردم را مورد ارزیابی قرار دهند و براي مشاركت نهادها و گروه‌های مردمی مرتبط با جامعه در بيان موفقيت هاي كشور تلاش كنند.
طالبی  اظهار داشت: آرمان‌های بسيط  انقلاب طیف گسترده‌ای از موضوعات را در برگرفته و اين بالندگي نشان مي دهد  كه  انقلاب اسلامي مانند بسياري از انقلاب هاي ديگر با يك جرقه كوتاه و يا مطالبه صنفي به نتيجه نرسيده است و  از زمان شروع حرکت امام خمینی (ره) تا تحقق آن، دوران 15 ساله پرورش‌ با اهداف متعالي رقم خورده است.
وي  عنوان کرد: بسیاری از مطالبات  مردمی در  گفتمان انقلاب جاي دارد و نیاز  نیست درجایی فراتر از  نظام جمهوری اسلامی آن را دنبال کنیم زيرا چتر انقلاب، مردم و مطالبات مردمی را پوشش می‌دهد و ضروريست  در اين مسير دستگاه هاي اجرايي به مطالبات مردم پاسخگو باشند ، خط‌کشی‌های مختلف را کنار گذاشته و به مردم فرصت دهند تا احساس کنند که گفتمان انقلاب برای مطالبات مردمی هدف دارد و رسیدگی به خواسته هاي جامعه در درون گفتمان انقلاب تداوم خواهد داشت.
سرپرست استانداری یزد در پايان گفت: برنامه‌ریزی براي جمع بندي پيشنهادات دستگاه هاي اجرايي و نظرات كارشناسي نسبت به لایحه بودجه در استان آغازشده تا اين موضوعات  جهت پيگيري و تحقق شرايط مناسبي در وضعيت بودجه استان  به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه  شود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا