مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری ۳۰۰ برنامه، رویداد و جشنواره برای رونق گردشگری در تمام نقاط استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ سید مصطفی فاطمی با اشاره به لزوم جذب گردشگران و رونق گردشگری در نقاط مختلف استان اظهار داشت: با هدف رونق گردشگری همچنین معرفی ظرفیت‌های گردشگری از نقاط مختلف استان به مردم کشورمان و سایر کشورها برنامه هایی در این زمینه تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری ۸۰ برنامه، رویداد و جشنواره از این تعداد مربوط به شب یلدا است ادامه داد: برنامه‌هایی که در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی طراحی و اجرا شد با استقبال خوب شهروندان همراه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره‌های خرما، مجسمه‌های شنی، زعفران، کودک،آلبالو، قورمه، آیین های سنتی روستای رشکوئیه با عنوان لپوکلوخ در شهرستان‌هایی چون بافق، بهاباد، مهریز و تفت، اضافه کرد: به دنبال برگزاری این جشنواره ها، جشنواره زردک در خرانق شهرستان اردکان نیز برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه‌های گردشگری تاثیر بالایی در افزایش گردشگران و رونق گردشگری دارد اظهار داشت: آمار گردشگران به رغم مشکلات بین المللی و تحریم‌ها در ماه های آبان و آذر رو به افزایش است به طوری که شاهد کامل شدن ظرفیت اقامت در هتل‌های استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه در سال‌های گذشته آمار گردشگران در این ۲ ماه همواره با کاهش مواجه بوده است عنوان کرد: خوشبختانه این روزها زیرساخت های اقامتی استان هم پذیرای گردشگران بیشتری نسبت به سال گذشته هستند.

وی با تاکید بر اهمیت حضور گردشگران داخلی و خارجی برای شرکت در این جشنواره ها بیان داشت: مسافرانی که در شهرهای استان از گذشته تا امروز تردد داشتند در کاروانسراهای استان اقامت می کردند و این نشان از ظرفیت استان برای پذیرایی از گردشگران دارد.

فاطمی عنوان کرد: با این رویکرد باید به تعداد کاروانسراهایی که در استان وجود داشته است تاسیسات گردشگری از جمله هتل و اقامتگاه های بوم گردی ایجاد شود تا استان یزد همچنان مورد بازدید گردشگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اولویت رشد و توسعه استان توجه جدی و علمی به صنعت گردشگری است تصریح کرد: در این مسیر علاوه بر گردشگری تاریخی و فرهنگی باید در اولویت‌های بعدی به گسترش هماهنگ و متوازن استان در این صنعت و در بخش های طبیعت گردی همچنین گردشگری سلامت توجه ویژه داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا