کمیته ممیزی واحدهای مرغداری تخم گذار و پولت با حضور دکتر اکبرشاهی مدیرکل اداره مبارزه با بیماری های طیور، مهندس ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن، مهندس سجادی پور ریاست سازمان جهاد کشاورزی، حدادزاده مدیر کل دامپزشکی استان یزد و جمعی از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران استان در محل اداره کل دامپزشکی استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: مسئولین حاضر در جلسه در سخنان خود با بیان نقش محوری اتحادیه مرغداران در رفع مشکلات و موانع پیش روی صنعت مرغ تخم گذار؛ خواستار حضور فعال تر تعاونی مرغ تخمگذار استان در رفع مشکلات ساختاری و مدیریت بهداشتی واحدهای مرغداری شدند.

مدیرکل دفتر بهداشت و پیشگیری از بیماری های طیور، با بیان آنکه اتحادیه مرغداران رأس هرم و دامپزشکی و معاونت امور دام به عنوان متولیان بهداشت در این هرم می باشند؛ گفت: انتظار داریم همت و تلاش اصلی حفظ این سرمایه از سوی این تعاونی صورت پذیرد.

وی ضمن تاکید بر رعایت شرایط امنیت زیستی و قرنطینه ای در واحدهای مرغداری؛ اقداماتی همچون تعبیه دوش و تعویض لباس در ورودی مرغداری، استفاده از دستگاه کود خشک کن، حصارکشی واحدها و جداسازی انبارها در چارچوب ممیزی را به عنوان اقدام  اساسی در پیشگیری از ورود ویروس به سالن مرغداری برشمرد.

نامبرده تصریح کرد: با توجه به آنکه با ساختار فرسوده تعداد قابل توجهی از مرغداری ها نمی توان جلوی ورود ویروس به واحدهای مرغداری را گرفت؛ خواستار تخصیص اعتبار لازم از طرف وزارت جهاد کشاورزی جهت رفع مشکلات ساختاری واحدهای پرورش طیورر با اولویت مرغداری ها تخمگذار گردید.

در این جلسه حدادزاده؛ مدیر کل دامپزشکی استان یزد با ایراد این سخن که  نیاز به همکاری همه جانبه خصوصا تلاش مرغداران محترم جهت  جلوگیری از ورود ویروس عامل بیماری به استان می باشیم؛ از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه پیشگیری از بیماری را ممیزی واحدهای مرغداری، تشکیل کارگروه استانی مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، شناسایی مراکز غیر مجاز و برخورد با عرضه کنندگان مرغ های بومی برشمرد و رعایت دقیق مسائل بهداشتی را امری مهم در حوزه پیشگیری خواند و مرغداران را به اجرای تمام بندهای ممیزی در واحدهای مرغداری توصیه نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا