محمد محامدی در بازدید از مزرعه کشت زعفران تاکید کرد: کشت گیاهان دارویی و کم آب خواه باعث ایجاد اشتغال در مناطق روستایی خواهد شد و با توجه به مصرف پایین آب و قیمت مناسب، کشت این‌گونه محصولات، فرصتی برای تحول اقتصاد شهرستان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"محمد محامدی" فرماندار، "ناصر دهقانی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، "احسان سعادتمند" بخشدار گاریزات – کهدوئیه و جمعی از مسئولین شهرستانی از طرح پایلوت شهرستانی کشت زعفران در روستای احمدآباد رشتی بخش گاریزات – کهدوئیه شهرستان تفت بازدید به عمل‌آورند.

محمد محامدی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های جهاد کشاورزی، طرح جایگزینی کشت گیاهان کم آب خواه به‌جای محصولات پرآب خواه در این مزرعه برای صرفه‌جویی در مصرف آب اجراشده است.

فرماندار شهرستان تفت در ادامه افزود: کشت گیاهان دارویی و کم آب خواه در شهرستان باعث ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی خواهد شد و از مهاجرت روستائیان جلوگیری خواهد کرد و با توجه به مصرف پایین آب و قیمت مناسب، کشت و تولید این‌گونه محصولات، فرصتی برای تحول و تنوع در اقتصاد شهرستان تفت خواهد بود.

در حاشیه این بازدید با حضور "محمدحسین فلاح نژاد" رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان تفت بحث و تبادل‌نظر در مورد لایروبی قنات این روستا نیز صورت گرفت.

در این مزرعه علاوه بر زعفران، گل محمدی و چند گیاه دارویی کم آب خواه نیز کشت‌شده و آبیاری آن به‌وسیله شیوه‌های نوین صورت می‌گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا