مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با تقدیر و تشکر از نگاه ویژه فرماندار بهاباد که حفاظت از محیط زیست را در اولویت کاری خود قرار دارد گفت: بهاباد پرچمدار حفاظت از محیط زیست در استان است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد و هیأت همراه صبح امروز با فرماندار بهاباد دیدار نمود.
در این دیدار که معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و رئیس آموزش و پرورش شهرستان حضور داشتند در خصوص مسائل زیست محیطی شهرستان، مشکلات و تجهیزات مورد نیاز اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با تقدیر و تشکر از نگاه ویژه فرماندار بهاباد که حفاظت از محیط زیست را در اولویت کاری خود قرار دارد گفت: بهاباد پرچمدار حفاظت از محیط زیست در استان است؛ این شهرستان با کمترین امکانات و نیرو، اقداماتی بسیار خوبی انجام داده است که امیدواریم با رفع نیازها و مشکلات موجود، شاهد اقدامات بیشتری در این حوزه باشیم.
"نیره پورملائی" به خسارت هایی که معادن و صنایع به محیط زیست وارد نموده اند اشاره نمود و گفت: متأسفانه وقتی توسعه اقتصادی انجام می گیرد فقط بحث اشتغال مد نظر قرار می گیرد و به محیط زیست توجهی نمی شود و نتیجه آن به خطر افتادن سلامت مردم می شود.
وی با بیان اینکه اگر آب نباشد محیط زیست هم از بین می رود گفت: خشکسالی های اخیر صدمات و آسیب های جبران ناپذیری به مناطق حفاظت شده استان وارد کرده است.
پورملائی شهرستان بهاباد را یکی از زيستگاه های باارزش و مهم يوزپلنگ آسیایی دانست و گفت: مناطق حفاظت شده مورد توجه این اداره كل قرار دارد و باتوجه به وجود تنوع زیستگاهی این شهرستان در نظر داریم مناطق بیشتری تحت حفاظت این سازمان قرار گیرد تا بتوانیم کریدور اصلی زیستگاه یوز آسیایی را تکمیل کنیم.
وی مهمترین عامل از بین رفتن یوزپلنگ آسیایی را مسئله تصادفات جاده ای و تخریب زیستگاه های آن دانست و گفت: این عوامل باعث شده جمعیت آنها به شدت کاهش یابد.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا