سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان بافق برنامه های شب یلدا و جشنواره های پیش رو برای برگزاری این شب باستانی شاد در این شهرستان را اعلام نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "لیلی رنجبر" در این خصوص گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و برای افزایش نشاط اجتماعی در بین همشهریان، جشنواره شب یلدا در مجموعه های گردشگری در شهر بافق و روستاها برگزار خواهد شد .

وی در ادامه بیان کرد: روستای کوشک در سالن چند منظوره ای با همت شورای اسلامی و دهیاری برنامه متنوع شامل قصه گویی، وحشی خوانی و اجرای مسابقات خانوادگی را اجرا می کند.

وی با بیان اینکه در بوم گردی های شهرستان نیز برنامه سفره های یلدایی و جشن شب یلدا برگزار می شود، گفت: در روستای هدف گردشگری شادکام؛ بوم گردی های سرای بهشت، سید و باغ دلگشا در روستای رضائیه با ارائه غذاهای سنتی و دمنوش و برنامه های شاد شامل حافظ خوانی و قصه گویی پذیرای گردشگران و شهروندان خواهند بود و در روستای هدف گردشگری باجگان نیز در مجموعه بومگردی خانه سنگی در شب جمعه و شب یلدا با ارائه سفره یلدا و برگزاری جشن، جشن بزرگ خانوادگی ایرانی نسبت به سال های گذشته متفاوت برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی بافق ادامه داد: در شهر بافق نیز در عصر روز جمعه در کمپ توریستی شن و شادن برنامه ویژه شب یلدا با اجرای هنرمندان بافقی و برنامه های شاد برگزار می شود.

رنجبر در پایان گفت: با توجه به همت مدیریت اکثر مدارس ابتدایی ،راهنمایی و مراکز پیش دبستانی معرفی شب یلدا و آیین های یلدایی به عنوان یک جشن خانوادگی و پر اهمیت ایرانی در طی هفته جاری صورت گرفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا