فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان گفت: شش جلد از ۴۰ جلد کتاب تذکره الشهدا کرمان متعلق به ۸۱۲ شهید گرانقدر رفسنجان است.

سرهنگ علی اکبر شاهرخی در سومین جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای شهرستان رفسنجان اظهار داشت: خروجی بیانات رهبر فرزانه انقلاب در قالب شش محور و رویکرد تبلیغی فرهنگی و هنری، گرامیداشتی یادمان و تجلیلی، خدماتی اجتماعی و حمایتی، تربیتی و آموزشی، علمی و پژوهشی و حفظ و نشر آثار دفاع مقدس احصا شده و حول این شش محور دومین کنگره شهدای استان کرمان برگزار می شود.

وی افزود: هر برنامه ای که از امسال به مدت پنج سال آینده در استان کرمان با رویکردهای مذکور صورت می گیرد رنگ و بوی شهدا خواهد داشت.

وی تصریح کرد: افراد و گروه‌های خاص برای جمع‌آوری آثار شهدا در شهرستان اقدام کردند اما با این ظرفیت نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

شاهرخی بیان کرد: تمامی اطلاعات ۸۱۲ شهید در شهرستان رفسنجان بایستی جمع آوری و مستند سازی شود به شکلی که تمام مراحل زندگی شهید را پوشش دهد و در مرکز نشر و حفظ آثار دفاع مقدس سوالاتی مطرح و پرسش گرحول این سوالات مصاحبه خود را تنظیم می کند.

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان با بیان اینکه در دومین کنگره شهدای استان از ۴۰ جلد کتاب تذکره الشهدای استان با حضور مسئولان لشکری و کشوری رونمایی می شود تصریح کرد: شش جلد از این کتب متعلق به ۸۱۲ شهید گرانقدر شهرستان رفسنجان است به نحوی که برای هر ۱۵۰ شهید یک کتاب درنظر گرفته شده است.

شاهرخی یادآور شد: ۳۹ بند توسط استاندار برای برپایی یادواره شهدا فرستاده شده که آمادگی فضای شهر با رنگ و بوی شهدا، چاپ پوستر، بهره‌گیری از تلویزیون‌های شهری، ساخت و تولید نماهنگ تبلیغاتی، برگزاری شب شعر و خاطره، جلسات قرآن و... از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای شهرستان ۱۱ بهمن ماه در آستانه دهه‌فجر برگزار می‌شود اما زمان دقیق آن طی جلسه بعدی اعلام می‌شود، تصریح کرد: پس از جمع آوری آثار کامل شهدا کار ساخت مستند سازی آزادگان و ایثارگران در دستور کار قرار می گیرد.

فرمانده سپاه رفسنجان بیان داشت: سومین یادواره شهدای مفقودالاثر، اولین یادواره شهدای مدافع حرم و هفتمین یادواره شهدای ادوات استان نیز به میزبانی شهرستان رفسنجان در ایام برگزاری کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان برگزار می شود.

شاهرخی اضافه کرد: هم افزایی موجب پیشرفت در کار می شود و با همفکری می توان اقدام مناسبی انجام داد./ مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا