رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز به گزارش يزدفردا گفت: بیش از ۶ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی بوده که ۱۶۰ نسخه کتاب را به امانت می‌گیرند.

سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز گفت: در شهرستان مهریز بیش از ۶هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند که ۱۶۰ نسخه کتاب را به امانت می‌گیرند.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان مهریز اقدماتی از جمله جمع خوانی کتاب، معرفی کتاب برتر و قصه گویی انجام می‌شود و با افزایش منابع کتاب در کتابخانه ها ، ایجاد کتاب‌های صوتی به صورت فایل‌های پی دی اف نیز فرصتی مناسب برای معلولین شهرستان مهریز جهت مطالعه کتاب کرده است.

قریشی بیان کرد: مشکلات کتابخانه‌های شهرستان مهریز کسب رتبه پایین در امانت گرفتن کتاب‌ها و استقبال نکردن قشر فرهنگی از کتاب خانه‌های این شهرستان است که در همین راستا در سالجاری با نظارت کامل انجمن کتابخوانان شهرستان برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی ماهیانه نشست‌های کتاب خوانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز تصریح کرد: با ابتکار محسن ابویی هنرمند مهریزی با هزار جلد کتاب، کتاب خانه هنری در شهرستان مهریز راه اندازی شده و سه کتابخانه خیری دیگر نیز در روستا‌های این شهرستان راه اندازی شده است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا