امریکا 24 سال پیش در ایران زمین گیر شد

یزدفردا:آمریكایی‌ها‪ ۲۴‬سال قبل به جمهوری اسلامی حمله كردند كه در صحرای طبس، بر اثر طوفان شن دچار شكست شدند.

همایش ضد آمریكایی مردم یزد به مناسبت پنجم اردیبهشت، سالروز شكست حمله نظامی آمریكا به ایران، روز سه شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم این استان در صحرای طبس در‪ ۲۴۰‬كیلومتری شمال شرقی یزد برگزار شد.

آمریكایی‌ها‪ ۲۴‬سال قبل با هدف آزادسازی گروگان‌های لانه جاسوسی در تهران به جمهوری اسلامی حمله كردند كه در صحرای طبس، بر اثر طوفان شن دچار شكست شدند.

در همایش یادشده بیش از سه‌هزارنفر از اقشار مختلف مردم شهرها و بخش‌های این استان حضور داشتند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس در این آیین گفت: همیشه در تاریخ ملتها، روزهایی وجود دارد كه متمایز از سایر روزها است.

سردار پاسدار میرفیصل باقرزاده افزود: انسان‌ها نیز بر اساس بینش‌های خود با آن برخوردهای متفاوتی می‌كنند.

وی دو بینش مومنانه وكافرانه را عمده‌ترین بینش مطرح در عالم خلقت دانست و اضافه كرد: چون كافران درپی تمتع هستند، حجاب‌های غفلت نمی‌گذارد تا پند لازم را از درون چنین حوادثی بیرون بكشند.

وی گفت: پس از حادثه‌طبس، آمریكایی‌ها حداقل‪ ۷۰‬توطئه بزرگ را علیه ایران اسلامی، ساماندهی و تدارك دیدند اما با مدد الهی، خنثی شد.

این مقام افزود: آمریكایی‌ها بعد از طوفان طبس در پی آن برآمدند تا برای جبران تحقیر خود با براه‌انداختن طوفان جنگ تحمیلی، ریشه‌های درخت انقلاب را از بیخ بر كنند اما از این نكته غافل‌بودند كه ملت ایران، ریشه درخاك كربلا دارد و از اینگونه حوادث، بیمی ندارد.

سردار باقرزاده با ابراز آمادگی كامل‌ایران‌اسلامی در رویارویی با آمریكا، گفت: در حالیكه سال‌ها آمریكاازامام(ره) و پیروانش بعنوان‌انسان‌هایی فناتیك نام می‌برد، فرزندان خمینی (ره) توانستند به فن‌آوری هسته‌ای دست یابند.

او از مردم آمریكا خواست همه‌ساله در روز پنجم‌اردیبهشت با تجمع در مقابل كاخ سفید، دولتمردان خود را از تكرار چنین اشتباهاتی برحذر دارند.

در این مراسم، مجتمع رفاهی بهداشتی بین راهی شامل مسجد شكر، پمپ بنزین مجتمع تجاری، پاسگاه‌انتظامی، پایگاه مركز فوریت‌های پزشكی و سرویس بهداشتی با صرف یك میلیارد ریال اعتبار، افتتاح و راه‌اندازی شد.

                                                                                                              یزدفردا ایرنا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا