مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به همراه معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد با مدیر حوزه علمیه استان یزد دیدار و گفتگویی داشتند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با تاکید بر لزوم تقویت هر چه بیشتر همکاری های حوزه علمیه و جمعیت هلال احمر ،اظهار داشت : حوزه علمیه و روحانیت در جامعه جایگاه بسیار خوب و قابل اعتمادی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اعلام اینکه عمده ترین فعالیت هلال احمر امدادرسانی و تکمیل تجهیزات و آموزش همگانی مردم در سطح جامعه می باشد.، بیان داشت : هلال احمر با شعار و اصول هفت گانه ای در حال فعالیت است و زیبا ترین و بهترین شعار هم همین موارد است و دغدغه همه مسئولین هم این است که بتوانند این شعارها را تحقق کنند.

حرازی زاده گفت : بازوی قوی هلال احمر اعضا داوطلبان آن می باشد و در حوزه جوانان اعضایی وجود دارند با توانایی و خلاقیت و ایده های ناب که می توانند به ما و به جامعه کمک کنند و قطعا نهادهایی هستند که با هلال احمر اهداف مشترکی دارند که یکی از آنها کاهش آسیب های احتماعی است و می توانند با دارا بودن این گونه نیروها با مشارکت ،سازماندهی و برنامه ریزی باعث کاهش این آسیب ها شوند.

وی خاطر نشان کرد :معتقدیم ارائه آموزش های همگانی یکی از الزامات مهم در جامعه است که قطعا با حضور پر رنگ حوزه های علمیه و طلاب می توان این کار مهم را با قدرت بیشتری انجام داد.

میرحسینی معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد در ادامه این دیدار با ارائه گزارش فعالیتهای حوزه جوانان هلال احمر و کانون طلاب استان و با بیان اینکه کانون‌های طلاب ما در کنار کانون‌های دانش‌آموزی ، دانشجویی،جوانان و روستایی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: وجود کانون طلاب و حضور طلاب عزیز در برنامه ها برای جمعیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد گفت: طلاب می‌توانند در بسیاری از مسائل کمک‌حال هلال احمر باشند، به‌گونه‌ای که هم درزمینه امداد معنوی و هم برای امدادرسانی و نجات مصدومان و حادثه دیدگان در کنار سایر نیروهای هلال احمر فعالیت کنند.

میرحسینی بیان کرد : تشکیل کانون طلاب در مدارس علمیه باعث ارتباط مستمر بین هلال احمر و حوزه می شود و می توان مبحث آموزش را شروع کرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به وظایف گسترده جمعیت هلال احمر در حوزه های مختلف، یادآور شد: توجه به مسائل فرهنگی در کنار انجام وظایف قانونی و ماموریت های سازمانی در جمعیت هلال احمر، تحسین برانگیز است.

حجه الاسلام والمسلمین شمس نیز در پایان با ارائه گزارشی از فعالیت های این حوزه، از برنامه آموزشی امداد و نجات و تشکیل کانون های طلاب برای طلاب داوطلب استقبال و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در این زمینه را اعلام کرد.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا