ششمین نشست شب های فرهنگی يزد با عنوان «شب دکتر اسلامی ندوشن» و مراسم رونمایی از کتاب نامه به فرزند با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد در ششمین نشست شب های فرهنگی با عنوان « شب دکتر اسلامی ندوشن» و رویکرد ایران را از یاد نبریم ضمن ابراز خرسندی از تحقق برگزاری برنامه های مستمر فرهنگی در استان از تلاش های صورت گرفته برای این برنامه قدردانی کرد.
«محمدعلی طالبی» گفت:یکی از اولویت های امروز یزد تقویت بعد اجتماعی و فرهنگی است و برنامه هایی از این جنس به قوام فرهنگی جامعه کمک می کند.
طالبی افزود: در راستای شعاری که برای برنامه شب دکتر اسلامی ندوشن با عنوان " ایران را از یاد نبریم " انتخاب شده است می توان گفت حفظ و تقویت هویت یزد به ویژه پرداختن به ابعاد فرهنگی آن مستلزم برگزاري برنامه هایی در این ساختار می باشد.
وی اظهار داشت:با بزرگداشت یاد چهره هایی که در جامعه ما موثر بوده و از این آب و خاک برخاسته و رشد کرده اند و امروز نام و یادشان در اذهان همه مردم استان زنده و جاویدان است از جمله شخصیت ارزشمند دکتر اسلامی ندوشن  با توجه به بخش هاي فرهنگی و اجتماعی بتوانیم ایفای نقش افرادی اثرگذار را در جامعه داشته باشیم.
استاندار یزد در پایان بیان کرد:از همه صاحب نظران فرهنگی می خواهم که مدیریت ارشد استان را  برای تعالی فرهنگی و اجتماعی و پرداختن به  بخش زیربنایی توسعه در همه ابعاد  کمک کنند.
گفتنی است در این برنامه از کتاب «نامه به فرزند» آخرين اثر ماندگار اسلامي ندوشن در قالب پندنامه اي تاريخي به همه جوانان ايران زمين كه توسط اساتيد فرهيخته اميرخاني و رهبران خوشنويسي شده است  رونمایی و نمایشنامه خوانی «ابر زمانه  و ابر زلف» اثر دکتر اسلامی ندوشن نیز صورت گرفت. 
اين برنامه با سخنراني اصغر دادبه استاد دانشگاه،فريدون مجلسي نويسنده،مترجم و روزنامه نگار،كاميار عابدي و محمد دهقاني نويسنده و منقد ادبي همراه بود و مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا