فرماندارمیبد در برنامه زنده موج جوونی رادیو جوان با تأکید بر اینکه ما جوان بیکار در میبد نداریم، تصریح کرد: میبد یک شهر صنعتی است و اگر کسی به‌واقع خواسته باشد کار کند در این شهر بیکار نمی‌ماند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، شامگاه پنج‌شنبه‌شب فرماندارمیبد در برنامه زنده موج جوونی رادیو جوان که با حضور مسئولین و جمع زیادی از مردم شهرستان در هتل کر یاس پالاس برگزار شد، افزود: باوجود صنعت کاشی میبد و صنایع دیگر هیچ فردی در میبد بی کارنمی ماند، مگر افرادی که تحصیلات بالای علمی داشته و به دنبال اشتغال در حوزه تخصص باشند که در آن صورت نیز می‌توانند در حوزه تحقیق و پژوهش و ایده پردازی در زمینه‌های گردشگری، میراث، جهانگردی و علمی باوجود مراکز درمانی و پژوهشی و علمی که شهرستان دارد، نقش‌آفرینی کرده و مشغول باشند.

حسین فلاح تصریح کرد: میبد تولیدکننده حدود 40 درصد کاشی کشور به‌عنوان قطب کاشی کشور محسوب می‌شود و زمینه اشتغال 19 هزار نفر را با صنایع مرتبطی که داشته است فراهم آورده است.

فلاح افزود: دانش آموزان میبدی 21 سال است که رتبه اول کنکور در کشور دارند، در حوزه گردشگری با داشتن 14 بوم گردی با همراهی میراث ظرفیت و پتانسیل خوبی را دارد، همچنین بهترین مراکز درمانی، بیمارستان و بهترین تجهیزات درمانی به همت خیرین در میبد داریم.

وی یادآور شد: همچنین سالی 11 مدرسه به همت خیرین و صنعتگران در میبد ساخته می‌شود.

فرماندارمیبد در ادامه گفت: میبد یک شهر تاریخی با جمعیتی حدود 102 هزار نفر در کنار دو شهر ندوشن و بفروئیه از توابع آن است.

"سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد نیز در گفتگو با مجری برنامه زنده موج جوونی رادیو جوان با اشاره به اینکه میبد یکی از زیباترین شهرهای ایران، شهر گل رس، زیلو و انار و نیز شهر دژهای استوار است، گفت: میبد شهری است که از هزاران سال پیش تاکنون توانسته در سایه تلاش و همت مردمش آثار تاریخی بی‌نظیری ایجاد کرده و مدنیت و شهرنشینی به سبک خودش داشته باشد.

سید مصطفی فاطمی تصریح کرد: میبد شهری کاملاً کویری است که مردمان آن آب را از دل زمین با قنوات طویلی که در آن است بیرون کشیده و با گل تنها دارایی آن ساختمان‌ها، خانه‌های تاریخی، قلعه‌ها، چاپارخانه، سازه‌های آبی نظیر یخچال و آب‌انبارها ساخته‌اند.

فاطمی در ادامه گفت: امروز هم صنعت میبد با سفال و سرامیک و صنعت کاشی بر همین مبنا استواراست.

وی بهار و پاییز را بهترین فصول سفر به میبد ذکر کرد و اظهار داشت: استان یزد که بیشترین بافت‌های تاریخی و آثار ثبت‌شده ملی و به همین تعداد افزایش آثار ثبت‌شده جهانی داشته است با پتانسیل‌هایی که در حوزه‌های میراث، صنایع‌دستی و گردشگری دارد یک نقطه خاص در ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: در میان شهرهای یزد میبد با داشتن بیشترین تعداد آثار تاریخی و همچنین دارا بودن بیشترین وسعت بافت تاریخی و نیز به‌عنوان اولین بافت تاریخی ثبت‌شده در میان بافت‌های تاریخی جهان و ازنظر تولید صنایع‌دستی نظیر سفال و سرامیک و به‌ویژه صنعت جهانی زیلو جایگاه خاصی دارد.

"سید مصطفی فاطمی" یادآور شد: در حوزه گردشگری نیز چک‌چک، خرانق و میبد سه اثر مهم گردشگری استان یزد هستند که با قرار گرفتن در یک محور به هم پیوند خورده‌اند.

صنعتگر میبدی در این برنامه که از سال 78 وارد کار و کارآفرینی درزمینهٔ تولید کاشی، فولاد، فرش و صنایع شیمیایی و هتل داری تحت عنوان گروه تاپ سر شده است، گفت: شروع کار ما با 4 الی 5 نفر بود و در حال حاضر بیش از 3 هزار و 500 نفر کارکنان که 99 و 9 دهم آن‌ها میبدی هستند افتخار کاری ما است.

مرتضی صفدری زاده افزود: با ترسیم افق بلند و مصمم کار خود را ادامه دادیم و ان‌شاءالله در بهار سال آینده مرکزی تجاری درخور و شأن صنعت میبد به‌عنوان نمایشگاه کاشی میبد که در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر خواهد بود، افتتاح خواهد شد.

موج جوونی برنامه رادیو جوان است که به شهرهای زیبای ایران سفر می‌کند تا با جاذبه‌های گردشگری، آداب‌ورسوم مردمان و نیز فرصت‌های شغلی شهرهای کشورمان را به مخاطبان جوان خود معرفی نماید.

برنامه موج جوونی 27 و 28 دی‌ماه در هتل کر یاس پالاس میبد معرف جاذبه‌های گردشگری، آداب‌ورسوم و فرصت‌های شغلی میبد است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا