نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای آموزشگاه دخترانه «فرزانگان شهدا» صبح پنج‌شنبه 27 دی با حضور فرماندار اردکان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و جمعی از مسئولان محلی در این آموزشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، هادی مقیمی،‌ فرماندار اردکان در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از دانش‌آموزان این مدرسه که علاوه بر درس به کتابخوانی نیز اهمیت می‌دهند، مطالعه غیردرسی را مقدم بر درس‌خواندن صرف خواند و گفت: پرورش انسان با کتاب بر آموزش ترجیح دارد، زیرا انسان آگاه و با تربیت ارزش بیشتری بر یک فرد باسواد و ناآگاه دارد.

مقیمی در ادامه کتاب «ما چگونه ما شدیم» را برای دانش آموزان حاضر معرفی کرد.

پنج تن از دانش‌آموزان آموزشگاه دخترانه فرزانگان شهدا نیز در ادامه به معرفی کتاب‌های موردعلاقه خود پرداختند.

عارفه عبداللهی،‌ نرگس عندلیب،‌ ریحانه شاکر، زهرا هاتفی و زهرا شاکر در این نشست به ترتیب کتاب‌های «ابلیس، انسان، آخرالزمان» نوشته بی‌بی‌ملیحه آذربنیاد، «کافه پیانو» اثر فرهاد جعفری، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نوشته مهدی اذریزدی، «سایمون» نوشته سیدمهدی واحدی‌ اردکانی و «فرنگیس» مجموعه خاطرات فرنگیس حیدرپور در سال‌های دفاع مقدس را برای دانش آموزان معرفی کردند.

در ادامه این نشست نیز یکی از دانش‌آموزان برنامه شاهنامه‌خوانی را اجرا و زهرا پایدار، دانش آموز نویسنده اردکانی نیز داستانی کوتاه از نوشته‌های خود را برای حاضران قرائت کرد.

در پایان این نشست کتاب‌خوان از دانش‌‌آموزان معرفی کننده کتاب و دانش آموزان برتر مدرسه توسط مسئولان حاضر در نشست  تجلیل به عمل آمد.

نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای طرحی است که به پیشنهاد نهاد کتابخانه های عمومی به منظور معرفی کتاب‌های خوانده شده توسط دانش آموزان در مدارس اجرا می‌شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا