مسئول میراث فرهنگی بافق گفت: از 200 اثر شناسایی شده در این شهرستان 30 درصد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛  "لیلا رنجبر" اظهار داشت: 63 اثر ثبت شده این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور شامل 41 اثر نامنقول، 3 اثر منقول، 5 اثر طبیعی و 14 آثار معنوی و ناملموس می باشد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق از ثبت 6 اثر معنوی و ناملموس این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور در سالجاری خبر داد و گفت:20 اثر دیگر برای ثبت ملی آماده سازی شده است.

وی در ادامه، توجه دولت تدبیر و امید به مقوله گردشگری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با فراهم شدن امکانات و زیر ساخت ها، به طور متوسط سالانه بیش از 350 گردشگر خارجی از اماکن و آثار طبیعی شهرستان بافق دیدن می کنند.

رنجبر اضافه کرد: به خاطر طبیعت بکر کویر روستای صادق آباد از جمله کمپ کویری کارال و همچنین جاذبه های تاریخی قلعه و طبیعت و نخلستان های زیبای و درهم تنیده روستای باقر آباد و وجود زیر ساخت های گردشگری، این مناطق به ترتیب در اولویت بازدید توریست های خارجی قرار دارد.

وی افزود: روستاهای سنتی هدف گردشگری قطرم و شادکام این شهرستان نیز به ترتیب در ردیف های بعدی است که گردشگران خارجی از آن ها دیدن می کنند.

 گفتنی است: مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرا دارد که یازده اقامتگاه بوم گردی و سفره خانه های سنتی در این شهرستان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا