یز دفردا: عکس قبل از گل ژاپن به ایران، تاریخی شد و عجیب آنکه بازگو کننده بخشی از تاریخ ایران است؛ و این حادثه نتیجه تاکتیک فرار رو به جلو در رسانه های ایران است به گونه که از طریق رسانه های ملی و شبکه های اجتماعی، فدراسیون آسیا به خصوص داوران را دشمن درجه یک فوتبال ایران جلوه داده ایم و بدین گونه بازیکنان فوتبال با همین توهم تن به شکستی تلخ دادند شکستی که اینبار خطا و اشتباه داوری در میان نبود!


   نویسنده:محمد حسین تقوایی زحمتکش (خبرنگار)

 

یزدفردا:چند بازیکن تیم ملی فوتبال به جای دفاع حرفه ای دربرابر حمله تیم حریف, با خود پنداشتی خطا، بازی را رها و به سمت داور هجوم می آورند و بازیکن پیش تاخته ژاپن از این غفلت تاریخی! بهره برده و دروازه و به عبارتی تیم ملی فوتبال ایران را در هم می شکند، حادثه که به نظر می رسد دردی بسیار آشناست!


هنوز هم وقتی دانشجویی درس را با نمره عالی پاس میکند عبارت پاس کردم را به کار می برد اما همان دانشجو نتواند نمره قبولی بگیرد از عباراتی نظیر "استاد مرا انداخت" بهره می برد!

هنوز هم فلان کسبه و بازاری که اجناس قدیمی خود را به قیمت گران تر خرید می فروشد؛ از دزدی، اختلاس و رشوه و وضعیت عمومی گله دارد و همگان را مقصر وضعیت اقتصادی می داند که در اصل خود او یکی از صدها هزار مقصر بحران اقتصادی است!

هنوز هم فلان وزیر؛ مدیر یا سیاستمدار، با حاشیه سازی، تندترین انتقادها را مطرح می کند اما جالب و شاید عجیب اینکه تمام انتقادها در حوزه زیرمجموعه وزارتخانه اش رقم خورده است و این سوال را در ذهن کنجکاو مطرح می کند که فلان وزیر؛ مدیر یا سیاستمدار اصولا چرا به مجموعه خود انتقاد وارد می دانند ودست به کار نمیشود؟

همه اینها از یک فرهنگ تاریخی سرچشمه  و آن دشمن پنداری عالم و آدم، مظلوم نمایی و حق جانب مان بودن و در یک کلام دیگران را مقصر همه بدبختی ها و دردها و مشکلات خود دانستن است که در تمام تاریخ در بین تمام اقشار مردم ایران حاکم و ملت وجود داشته و دارد.

همین فرهنگ دشمن پنداری و برحق بودن خود سبب می شود که با تعلل، کم کاری و گاه با هزار و یک توجیه، پست خود را ترک کرده، وظیفه خود را فراموش نموده و زندگی خود یا سرنوشت جمعی را نابود کنیم! و حتی پس از آن, بازهم دیگران را مقصر می دانیم.

یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمت کش

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا