مدیر کل گمرک استان یزد گفت در 10 ماهه ابتدائی سال جاری یک میلیون و 592 هزار تن کالا به ارزش 386 میلیون دلار از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد " محمد حسین سلمانی ندوشن" به مناسبت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران استان  افزود: در همین مدت 43 هزار و 326  تن کالا به  ارزش 148 میلیون و 617 هزار دلار از طریق گمرک به استان وارد شده است .

وی کاشی و سرامیک، مقاطع فولادی ، ظروف شیشه ای، شیشه ساختمانی ، ترکیبات هیدروکربن، ترکیبات مولیبدن، اقلام کشاورزی از جمله پسته را کالاهای صادراتی عنوان کرد که اغلب به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس به ویژه امارات،کشورهای اروپایی  هلند، بلژیک، ترکیه ، ژاپن و چین صادر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گمرک یزد در سال 65 به صورت دفتر امانت پستی در استان راه اندازی شد گفت: با توجه به صنعتی شدن استان و نیازی که احساس شد، فعالیت گمرک یزد نیز گسترش یافت و اکنون تمام روبه های گمرکی در گمرک استان انجام می شود.

مدیرکل گمرک استان یزد در ادامه به تسهیلات گمرک به فعالان اقتصادی اشاره کرد وافزود: اعمال رویه ورود موقت کالا از سالیان قبل و استرداد حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی به کار رفته در صادرات از جمله تسهیلات گمرک به تولید کنندگان استان است.

سلمانی ندوشن ادامه داد: در رویه ورود قطعی نیز برای رفع مشکل نقدینگی واحد های تولیدی در ابتدای هر سال مجوز مربوطه صادر و ضمانت نامه بانکی به جای پرداخت نقدی حقوق ورودی اخذ می شود.

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا