استاندار یزد در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه اعتبارات خوبی ‌به تکمیل پروژه های سفر ریاست جمهوری اختصاص یافته است بر ضرورت توجه و پیگیری جدی مدیران دستگاه‌های استانی نسبت به اجرا و تکمیل پروژه‌ها تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه ۲۷ بهمن ماه سیزدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور معاونان استاندار، مشاور و مدیرکل حوزه استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه لازم است در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان مسائل راهبردی تر مورد بحث قرار گیرد، گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه استان می تواند به عنوان یک اتاق فکر به مباحث اصلی توسعه بپردازد و باید زمان ثابتی گذاشته شود تا در مقطع پایانی سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ راهبردهای اصلی برای فعالیت در سال آینده مشخص شود.
"محمدعلی طالبی" با اشاره به ارائه گزارش آخرین وضعیت احداث کتابخانه مرکزی به عنوان یکی از دستورکارهای این جلسه، خاطر نشان کرد: این پروژه نمونه و نمادی است که ما باید در رابطه با خیلی از فعالیت ها نسبت به عملکردمان ابراز تاسف کنیم.
وی افزود: کتابخانه مرکزی یزد جدا از همه مسائل، مشکلات و توقف های پروژه می‌بایست در سفر ریاست محترم جمهور در سال ۹۴ افتتاح ‌می شد اما هنوز در سال ۹۷ آماده بهره برداری نیست و این یک نمونه است که باید جدی تر نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها فعالیت کنیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: همه ما در حفظ و حراست از بیت المال مسئول هستیم و لازم است بررسی شود چه کسانی در موارد مطرح شده قصور داشته اند تا با این ‌نوع قصورها با جدیت برخورد شود و گذشتن از اینکه اموال عمومی در معرض تخریب و مورد سرقت قرار گیرد، قابل پذیرش نیست.


تخصیص اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام سفر ریاست جمهور‌ی


طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه به تهران و دیدار با مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: در این جلسه از محل اصلاح قانون بودجه سال ۹۷ اعتبارات خوبی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سفر ریاست محترم جمهور به استان گذاشته شد.
استاندار یزد ادامه داد: لازم است دستگاه های اجرایی استان با جدیت این موضوع را پیگیری کنند و در بحث تکمیل پروژه ها اقدامات لازم را انجام دهند تا با تکمیل ‌پروژه‌های سفر پذیرای سفر ریاست محترم جمهور در دور جدید باشیم.
وی افزود: برای دور جدید سفر رئیس جمهوری مدیران دستگاه های استان برنامه ها و پروژه هایی را ارائه دهند که بتواند برای آینده توسعه استان مفید باشد تا از ظرفیت این سفر بهره برداری و استفاده مناسب ‌را داشته باشیم.
طالبی در پایان سخنان خود در رابطه با دستورکارها و مباحثی که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: ‌ضروری است هماهنگی هایی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی، سازمان برنامه و بودجه، استانداری یزد و معاونان مربوطه استاندار قبل از جلسات شورا انجام شود تا از وقت ‌نشست به نحو احسن بهره برداری شود و چنانچه نقطه نظر جدیدی وجود دارد، مورد تبادل نظر قرار گیرد.
‌گفتنی است در این جلسه طرح های مصوب کمیسیون ماده 23 قانون الحاق 2، پیشنهاد کارگروه امور زیربنایی و بحث تکمیل کتابخانه مرکزی یزد، موضوع بند "چ" ماده 37 قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا