با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار یزد از ‌لوح ثبت شهر جهانی یزد رونمایی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه ۲۹ بهمن با ‌حضور "علی اصغر مونسان" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "عباس حیدری" مشاور و مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان استان از لوح ثبت شهر جهانی یزد در ورودی مسجد جامع کبیر یزد رونمایی شد.
معاون رییس جمهور پس از این رونمایی و در جمع خبرنگاران استان،‌گفت: کشور ایران مملو از ظرفیت های برجسته گردشگری در حوزه های تاریخی و منابع طبیعی است که این مهم جاذبه های فراوانی را برای گردشگران داخلی و خارجی به همراه داشته است.
"‌علی اصغر مونسان" ‌ادامه داد: تاکنون به جاذبه‌های تاریخی و میراث فرهنگی توجه شده است اما قصد داریم در سال آینده بر منابع طبیعی و جاذبه های گردشگری طبیعی تمرکز کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه مرکز و غرب کشور دارای پتانسیل‌های فراوانی در این زمینه است، یادآور شد: وجود کویرهای بکر در استان یزد و مناطق مرکزی ایران نیز ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری طبیعی است.
مونسان افزود: در اسفند ماه سال جاری قطار گردشگری به سمت استان‌های غرب کشور راه اندازی می‌شود و این قطار در ۱۹ ایستگاه گردشگری توقف خواهد داشت که از همه هموطنان دعوت می کنم از این جاذبه های طبیعی در نوروز ۹۸ بازدید کنند.
گفتنی است شهر تاریخی یزد، به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران و بیست‌ و دومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا