با استقبال رسمی مسئولین شهرستان میبد، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وارد شهر میبد شد و از بنای خشتی نارین قلعه میبد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، "علی اصغر مونسان" معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در ادامه سفر خود به استان یزد، در شهرستان میبد حضور یافت و به همراه استاندار یزد، مدیرکل میراث فرهنگی استان، فرماندار میبد و جمعی دیگر از مسئولان استان و شهرستان از نارین قلعه میبد بازدید کرد.

مونسان در این بازدید از نارین قلعه به عنوان یک اثر تاریخی بی نظیر یاد کرد که می تواند در جذب گردشگران به استان یزد نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

شایان ذکر است: نارین‌قلعه یا نارنج ‌قلعه یکی از مهمترین و دیدنی‌ترین بناهای تاریخی شهرستان میبد است.

این قلعه مربوط به دوره اشکانی و قبل از اسلام است و در دوران  آل مظفر تعمیراتی در آن صورت گرفت، اطراف آن خندقی قرار داشته و نقب‌ های زیر آن گاهی تا یک فرسنگ امتداد دارد.

مساحت این قلعه 3 هکتار و بنا در 7 طبقه و دارای برج و بارو و دربندهای متعدد است و بالای تپه‌ای مسلط بر شهر میبد قرار دارد.

لازم به ذکر است: نارین قلعه میبد در تاریخ ۸ مرداد ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۰۸۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا