استاندار یزد در آیین انتخاب میبد به عنوان شهر جهانی زیلو با تاکید براینکه توسعه استان با نگاه به رونق گردشگری و حفظ میراث فرهنگی تحقق می‌یابد از مدیران استان خواست بدون محدودیت پذیرای سرمایه‌گذاران‌ باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دوشنبه شب ۲۹ بهمن ماه آیین انتخاب میبد به عنوان شهر جهانی ز‌یلو با حضور "علی اصغر مونسان" معاون رئیس جمهور ‌و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "‌غدا هیجاوی" رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "کمال دهقانی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی،‌ "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، "حسین فلاح" فرماندار میبد، "مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از مسئولان استان در سالن آمفی تئاتر مجموعه کریاس پالاس میبد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ثبت میبد به عنوان شهر جهانی زیلو را رویدادی بسیار ارزشمند دانست و گفت: تحقق این مهم نماد ‌همیت و همت والای مردم شهرستان میبد است و توسعه این شهرستان به دست مردم میبد صورت گرفته است.
"‌محمدعلی طالبی"مشارکت ‌خوب مردم در بسیاری از حوزه ها را مهم ترین ویژگی میبد در استان یزد دانست و ادامه داد: سرمایه گذاران میبدی سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی این شهرستان هستند.
وی افزود: دانش آموزان و دانشجویان میبدی سرآمدان استان هستند و در شاخص های خوب کشوری استان یزد، مردم میبد سهم بسزایی دارند.
طالبی با بیان اینکه ‌توسعه استان با نگاه به رونق گردشگری و حفظ میراث فرهنگی تحقق می‌یابد از مدیران دستگاه های استان خواست بدون محدودیت و تشریفات اداری پذیرای سرمایه‌گذاران باشند.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: استان یزد با اتکا به‌ این سرمایه های اجتماعی بیش از گذشته در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می گیرد.
وی توجه به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و توسعه گردشگری را از اولویت های جدی استان یزد دانست و گفت: امیدواریم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی مبلغ خوبی برای معرفی ظرفیت‌های بسیار بالای میراثی و فرهنگی استان یزد در کشور و هیئت دولت باشد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ثبت جهانی زیلو آغاز ‌راه برای بهره برداری از این میراث ارزشمند است و ایجاد خوشه زیلو ازسوی شرکت شهرک های صنعتی، حمایت صندوق کارآفرین امید‌ با ارائه تسهیلات برای گسترش فعالیت‌های زیلوبافی در میبد و جذب حمایت های علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی ازجمله اقدامات در دستورکار استان برای حمایت از زیلوی میبد است و در نظر داریم در آینده نمونه های دیگری از ظرفیت های میراث فرهنگی استان را معرفی کنیم.
در ادامه این مراسم با حضور ‌معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری، ‌استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان از تمبر یادبود زیلو نشان جهانی شهر میبد و کتاب مناظر تاریخی ایران و کتابی در حوزه نقش و نگار زیلو رونمایی شد.
در این مراسم لوح و نشان شهروندی به "علی اصغر مونسان" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ‌و "محمدعلی طالبی" استاندار یزد اهدا شد.‌
همچنین ضمن تجلیل از "حسین فلاح" فرماندار میبد از زیلوبافان و حامیان هنرصنعت زیلوی شهرستان میبد ‌با اهدای لوح تقدیر، ‌تجلیل شد.
گفتنی است شهرستان میبد یزد پنجم آذرماه ۹۷ از سوی ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه به عنوان شهر جهانی زیلو معرفی شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا