رفسنجان جزو۲۰ شهر به عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نهایی این دوره از برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران انتخاب شد.

۲۰ شهر به عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نهایی این دوره از برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران انتخاب شدند.

در پنجمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران ۱۷۲ شهر از تمامی استان‌های کشور موفق به ارسال آثار خود به دبیرخانه مرکزی این جشنواره شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است. در این دوره به غیر از افزایش کمی آثار ارسالی به دبیرخانه، در حوزه محتوایی و مستندسازی نیز شهرهای شرکت‌کننده رشد قابل توجهی داشته‌اند. داوری این دوره در سه مرحله صورت گرفت و ۳۵ شهر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند. همچنین هیئت داوران در تاریخ چهارشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، ۲۰ شهر را به عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نهایی این دوره از برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران انتخاب کردند که شهرستان رفسنجان جزء این شهرهاست.

ایمان محمد آبادی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی رفسنجان نیز با اشاره به این مطلب یادآور شدکه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی رفسنجان با همکاری فرمانداری،شهرداری وشورای اسلامی شهر،دانشگاه حضرت ولی عصر(عج)،دانشگاه علوم پزشکی،روابط عمومی مس سرچشمه،آموزش وپرورش،نهاد کتابخانه های عمومی،آستان قدس رضوی،اتاق اصناف ،سازمان های مردم نهاد،کانون های فرهنگی وهنری مساجد،تالارها وچاپخانه ها،ناشران وموسسات فرهنگی وهنری با ارسال بیش از 300 صفحه مستندات شامل گزارش مکتوب ومصور فعالیت ها،تفاهم نامه ها ،پژوهش هاولوح فشرده مربوط به اقدامات انجام شده در حوزه کتاب وکتابخوانی در این دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران شرکت نموده و با توجه به فعالیت های صورت گرفته وطرح های ارائه شده که بعضی از آنها درکشور بی نظیر وبا ابتکار رفسنجان بوده است انتظار می رود این عنوان به این شهرستان تعلق گیرد.

رفسنجان پیش از این درسال 96 نیز تا مرحله نهایی دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران پیش رفته بود./ خانه خشتی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا