«محمدعلی طالبی» با تاکید بر شفافیت،پاسخگویی،مسئولیت پذیری و قانون مداری مدیران در خدمت به مردم و حل مشکلات استان ،تحرک بخشی حوزه عمرانی را با تکیه بر ظرفیت شوراهای شهر و روستا ضروری دانست و گفت:ایجاد اشتغال و تقویت سرمایه گذاری وظیفه همه مدیران است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،در شورای اداری استان محورهای مورد توجه و رویکردهای مدیریتی در مسیر حل مشکلات و توسعه  از سوی استاندار یزد تشریح و توجه به برنامه محوری،ایجاد شغل،مسئولیت پذیری،کار شبانه روزی و حرکت به سمت حوزه های ثروت آفرین مورد تاکید قرار گرفت.


***در فضای امروز کشور که دشمنان با ابزارهای مختلف اقتصادی و اجتماعی آرامش مردم و  عزت ایران اسلامی را نشانه گرفته  اند علاوه بر هوشیاری و وحدت همگانی با هدف نا امید ساختن دشمن؛مدیریت شرایط موجود و رفع مشکلات به فعالیت و کار شبانه روزی همه مسئولان و بخش ها وابسته است تا بار دیگر بتوان با نمایشی منسجم از ایستادگی بداندیشی ها را کنار زد و سرافرازی این سرزمین را تداوم بخشید.


*در گزارش خبری پیش رو به تشریح رویکردهای عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در مسیر تحقق این هدف بزرگ  با نگاه  مدیریت موثر در جامعه و  شتاب خدمت رسانی به مردم پرداخته می شود:


استاندار یزد با قدردانی از تلاش و برنامه های صورت گرفته در بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد:در جریان کار و خدمت به مردم از مدیران شفافیت،پاسخگویی،مسئولیت پذیری و قانون مداری انتظار می رود و تمام تلاش ها در مسیر جلب مشارکت مردم و کمک به ارتقا کارآمدی نظام به کار گرفته شود.
«محمدعلی طالبی»  تجلی حکمرانی خوب را در تعامل دولت،مردم و بخش خصوصی دانست و افزود: کشور نیازمند امیدآفرینی و تقویت اعتماد در سطح جامعه است و اگر این شاخص را در استان دنبال کنیم اعتماد مردم به نظام و کشور نیز ارتقا می یابد.
طالبی یادآور شد:رسانه ها در تحقق شاخص های حکمرانی خوب بازوی اصلی ما هستند و باید مدیران علاوه بر برقراری ارتباط موثر با جامعه و مردم؛ شفافیت و پاسخگویی را نیز سرلوحه امور قرار دهند و با تکیه بر محور برنامه ریزی، چشم انداز فعالیت های کوتاه مدت و بلند مدت را ارائه نمایند.
وی گفت:در حوزه اقتصادی اولویت اصلی موضوع اشتغال است و نرخ فعلی بیکاری زیبنده استان نیست و لازم است با بازبینی در رویکردهایی که پیش بینی مناسبی برای اشتغال نداشته و استان را با پدیده مهاجرپذیری و حجم بالای بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی روبه رو ساخته است،برنامه ریزی چند جانبه و همگرا انجام داده و تغییر موثر و مثبت ایجاد کنیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود:اقتصاد دانش بنیان ،صنایع های تک و حوزه ثروت آفرین گردشگری از موارد شاخص و مورد توجه در بخش های مختلف استان با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و سرمایه های اجتماعی موثر است و با توجه به ظرفیت های موجود نیز فعال سازی تجارت سنتی و الکترونیک و بهره گیری از زیرساخت های ارتباطی نیز باید در مسیر ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده برنامه ریزی شود.
طالبی خاطرنشان کرد: تاکنون در استراتژی اشتغال بیشتر منفعل بوده ایم و نیاز است سرمایه گذاران را برای ایفای نقش اثربخش در زمینه ایده ها و طرح های کارشناسی شده راهنمایی و  با تدوین محورهای تخصصی بر مبنای سند آمایش استان به سمت مناسبی هدایت کنیم.
وی اظهار داشت:ایجاد اشتغال ماموریت  تمام دستگاه ها و ادارات در همه موقعیت هاست و هر دستگاه اجرایی با هر مسئولیتی باید بخشی از  بار اشتغال را بر دوش بکشد تا بتوانیم در حل این موضوع به نتیجه قابل قبولی دست یابیم و اثرات اقتصادی مثبت و حاصل از این برآیند را در جامعه شاهد باشیم.
استاندار یزد بیان کرد:ارزیابی وام های حمایتی،اختصاص زمین و سایر تسهیلگری هایی که در زمینه ایجاد شغل از سوی دولت در استان انجام شده است نیازمند بازنگری  و تحلیل است تا میزان بازدهی و اثرگذاری این نوع برنامه ها در زمینه ایجاد اشتغال مشخص و برنامه ریزی برای آینده را امکان پذیر سازد.
طالبی افزود:شرایط فعلی اقتصادی کشور برای مردم قابل درک است اما ضعف در مدیریت و تامین نیازهای اساسی قابل تحمل نیست و علاوه بر برنامه ریزی برای فعال سازی ظرفیت های تولیدی در استان و جذب سرمایه گذاری های مردمی،ضروریست تمام ظرفیت استان در حوزه نظارت بر بازار نیز مورد استفاده قرار گیرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت:در حوزه عمرانی نیز تقویت جایگاه شوراهای شهر و روستا به عنوان نمایندگان مردم در راستای خدمت رسانی بهتر ضرورت دارد و همه ظرفیت ها برای تحرک بخشی در حوزه عمرانی شناسایی و به کار گرفته شود و از سوی دیگر تلاش برای تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی که پویایی اقتصادی را به همراه دارد ضروریست.
وی با اشاره به ثبت جهانی زیلوی میبد یادآور شد:از ظرفیت میراث فرهنگی و ثبت جهانی یزد به خوبی استفاده نشده است و همه دستگاه های اجرایی می توانند برای پیشبرد اهداف خود این موضوع را محور قرار دهند و از اثراث مثبت آن جامعه را بهره مند سازند که  علاوه بر اعتلای فرهنگی و اثرات مثبت اقتصادی ؛ سرزندگی استان را به همراه دارد.
«محمدعلی طالبی»  بیان کرد:سرمایه گذارانی در استان هستند که علاوه بر ایجاد شغل و فعالیت اقتصادی دغدغه اجتماعی و مردمی نیز دارند و در کنار کار خود فعالیت خیّری انجام می دهند، لازم است برخی روندهای اداری از پیش روی سرمایه گذاران برداشته شود و بدون محدودیت پذیرای این افراد و تسهیلگر فعالیت های آن ها  باشیم.
طالبی با تاکید بر  اهمیت روحیه شجاعت و ریسک پذیری در مدیران اظهار داشت:با کنار گذاشتن حرف های تکراری و مدیریت زمان جلسات اداری بر موضوعات و مسئولیت های اصلی تمرکز کنیم و اصل تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مسائل مردم نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود:خمودگی در مدیریت استان جایگاهی ندارد و دستگاه های اجرایی با رویکرد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه پایگاه های اطلاع رسانی زیرمجموعه خود را بروزرسانی کنند و از سایر ظرفیت ها نیز برای شفاف سازی و ارائه اطلاعات مورد نیاز به جامعه و اصحاب رسانه بهره گیرند.
استاندار یزد گفت:کشور در موقعیت و شرایط خاصی قرار دارد و بر این مبنا انجام فعالیت ها منحصر به ساعت اداری نباشد و بسیاری از دستگاه های اجرایی باید به شکل شبانه روزی برای حل مشکلات پیش رو تلاش کنند و خدمات رسانی به مردم را اولویت قرار دهند.
طالبی اظهار داشت:جایگاه فرمانداران و بخشداران در سیستم اداری حفظ شود و  مدیران در تصمیم گیری های شهرستانی محوریت را مشورت با فرمانداران قرار داده و ارتباطی موثر در سایر فعالیت و برنامه ها نیز مورد توجه باشد تا این هماهنگی نتایج بهتری را در توسعه مناطق مختلف استان رقم بزند.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان  به حضور میدانی مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان ها برای رصد مشکلات  اشاره و گفت:با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال نهایت همکاری برای تحقق برنامه های ستاد تسهیلات سفر و پذیرایی مناسب از مسافران و میهمانان نوروزی انجام شود و گروه های نظارتی نیز نسبت به موضوعات مختلف اقدام نمایند.
گفتنی است در شورای اداری استان و با حضور استاندار یزد؛ « احمد ترحمی بهابادی» با حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری یزد معارفه شد.

*خبرنگار:فاطمه شریفی
*عکاس:رضا زارع

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا