پنج شنبه بیست و سوم اسفندماه 97؛ مانور ستاد هماهنگی خدمات سفر استان یزد با حضور اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد،" سید مصطفی فاطمی"در این خصوص گفت: امروز با انجام این مانور، همگی اعضای ستاد خدمات سفر استان آمادگی خود را برای استقبال و پذیرایی از میهمانان نوروزی اعلام کردند تا بتوانیم خدماتی شایسته‌ و مطلوب را ارائه دهیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد با بیان اینکه وظایف همه دستگاه‌ ها به آنها ابلاغ شده و از امروز تا پایان روز 15 فروردین در قالب این طرح به انجام شرح وظابف خود اقدام خواهند کرد، افزود: امیدواریم امسال سال کم خطری را داشته باشیم و مسافرین و میهمانان نوروزی در کمال ایمنی و آرامش تعطیلات خوب و خوشی را در این دیار سپری کنند.

 فاطمی یادآور شد: استان یزد که استانی چهار فصل همراه با جاذبه‌ های متعدد تاریخی فرهنگی است، این قابلیت را دارد که در ایام مختلف سال به ویژه ایام نوروز بتواند پذیرای جمعیت کثیری از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد اظهار داشت: برگزاری این مانور به منظور نشان دادن اوج آمادگی دستگاه‌ های خدمات رسان برای استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

 این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه استان یزد با دارا بودن تعداد زیادی آثار تاریخی شناسایی شده و قرارگرفتن در مسیر شاهراه جاده ابریشم از دیرباز تاکنون پذیرای گردشگران و مسافرین بسیاری بوده و هست، گفت: برای ایام نوروز با توجه به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد و ثبت میبد به عنوان شهر جهانی زیلو برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده‌ایم تا بتوانیم پذیرای جمعیت کثیری از گردشگران و مسافران نوروزی باشیم و نوروزی متفاوت را رقم بزنیم.

فاطمی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: کلیه موزه‌ها، محوطه‌ های تاریخی و فرهنگی و مناطق نمونه گردشگری، به علاوه روستاهای هدف گردشگری این استان آماده پذیرش و استقبال از گردشگران نوروزی هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همچنین خاطر نشان کرد: در بحث اسکان نیز کلیه هتل‌ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانسراهای استان آماده اسکان میهمانان هستند و علاوه بر آن مدارسی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مهیا شده‌ که بتوانند کار اسکان موقت فرهنگیان را بر عهده گیرند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد در پایان گفت: تمام تلاش ستاد خدمات سفر استان یزد این است که نوروزی شاد، مفرح همراه با آرامش و ایمنی را برای گردشگران ورودی به استان رقم بزند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا