معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با تاكيد بر اهميت ابتكار و نوآوري در پاسخ به سوالات جوانان و تقويت باورهاي دفاع مقدس در جامعه مطرح كرد: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بر محور برش استاني بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري صورت گيرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در شوراي استاني توسعه و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت همزمان با روز بزرگداشت شهدا بيان كرد:طراحي نرم افزار جامع شهداي يزد نمونه استفاده موثر از فضاي مجازي است و ضروريست ارائه مطالب مناسب در اين فضا و با موضوعات مختلف مورد توجه قرار گيرد.
«احمد ترحمي» افزود:خانواده شهدا سرمايه هاي اجتماعي كشور هستند و براي اعزام اين عزيزان به اردوهاي راهيان نور و ساير سفرهاي زيارتي و سياحتي رعايت نكات ايمني و حفظ كرامت جامعه هدف در اولويت قرار گيرد.
ترحمي با تاكيد بر حركت جلسات به سمت كاربردي و برنامه محوري گفت:تكريم مقام شهدا و خانواده آن ها در حقيقت احترام به خودمان است زيرا به باور و روحيه اي از اين جنس نيازداريم و آمادگي كامل در استان براي خدمت در اين زمينه وجود دارد.
وي خاطرنشان كرد: مخاطب امروز ما نسل جواني است كه سوالات و كنجكاوي هاي زيادي نسبت به ارزش هاي دفاع مقدس و فرهنگ ايثار و شهادت دارد و براي پاسخ به اين نياز ابتكار ونوآوري در برنامه ها  بارويكردي جذاب و متنوع ضروريست زيرا روش هاي سنتي به تنهايي پاسخگو نمي باشد.
معاون استاندار يزد بر اهميت پيگيري روند اجرايي شدن مصوبات اين شورا اشاره و اظهار داشت:محوريت برنامه هاي سال آينده در توسعه و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري قرار گيرد و برش استاني اين موضوع نيز مورد توجه قرار داده شود.
ترحمي افزود:ديدار با خانواده شهدا نيز از برنامه هاي مداوم مديران و مسئولان استاني است و در فرصت هاي پيش رو خانواده هايي كه كمتر ديده شده اند و  شهداي تمام عرصه هاي ايثار و مقاومت هدف برنامه ها خواهند بود.
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در پايان بر پيگيري حل مشكلات خانواده و فرزندان شهدا تاكيد و بيان كرد:ظرفيت هاي قانوني و حمايتي در اين زمينه وجود دارد و  بهره گيري كافي از اين فرصت ها براي خدمت به خانواده شهدا و ايثارگران لازم است.
در اين جلسه نرم افزار جامع شهداي يزد قابل دانلود از كافه بازار و حاوي اطلاعات كامل و وصيت نامه شهداي استان معرفي شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا