فرماندارمیبد گفت: تک بناهای میبد از زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی این شهرستان است که مسافرین نوروزی می‌توانند با بازدید از این بناها از شگفتی‌های نهفته در آن‌ها لذت ببرند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، «حسین فلاح» فرماندارمیبد در گفتگو با خبرنگاران، افزود: تک بناهای زیبای میبد مانند نارین قلعه، برج کبوتر خانه، یخچال خشتی، چاپارخانه، موزه‌های علوم طبیعی، مجموعه کاروانسرای شاه‌عباسی، آسیاب‌های آبی و آب‌انبارها و گرمابه سنتی این شهرستان بازدید و از زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی این شهر لذت ببرند.

حسین فلاح تصریح کرد: ستاد خدمات سفر شهرستان میبد از ماه‌ها قبل جلسات متعدد و کارگروه‌های بهداشتی، رفاهی، اسکان، انتظامی و امنیتی در جهت ارائه خدمات مناسب به مسافرین نوروزی تشکیل داده است.

فلاح بیشترین دغدغه در اسکان مسافرین نورزی را فراهم کردن فضای لازم را برای اسکان مسافرین نوروزی با همکاری آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و هیئت‌های مذهبی عنوان کرد.

وی همچنین به انتخاب شهر میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو اشاره کرد و گفت: امسال جهانی‌شدن زیلو به نام میبد جهانگرد و مسافرین نوروزی را به‌سوی این شهرستان خواهد کشاند.

فرماندارمیبد با اشاره به آمادگی شهرستان میبد برای پذیرای از مسافران نوروزی، گفت: در این شهرستان یک هتل پنج ستاره، ۳ هتل رستوران سنتی و ۱۴ بوم گردی آماده پذیرایی با داشتن امکانات رفاهی از میهمانان نوروزی است.

حسین فلاح در ادامه اظهار داشت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا هم در شب‌های عید برنامه‌های بسیار بانشاط را در مناطق مختلف مثل پارک غدیر، پارک بهاران و نارین قلعه برای گردشگران و هم‌وطنانی که به میبد سفر خواهند کرد تدارک دیده‌اند.

گفتنی است، میبد با آثار تاریخی و صنایع‌دستی کم‌نظیری که دارد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری تاریخی استان یزد همه‌ساله گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به سمت خود جذب می‌کند.

 

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا