استاندار یزد گفت: امیدوارم تا با کمک بخش خصوصی و نیروهای توانمندی که انگیزه و دغدغه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در استان را دارند، به ویژه در بحث پروژه های مختلف در شهرستان ها بخشی از بار به زمین مانده استان در مسیر توسعه برداشته شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مراسم آغاز عملیات دوبانده شدن محور بافق – بهاباد، قطعه چغارت – سه چاهون عصر سه شنبه ۲۸ اسفندماه با حضور "محمد علی طالبی" استاندار یزد، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و مسئولان شهرستان های بافق و بهاباد برگزار شد.
استاندار یزد در ابتدای این مراسم با سپاس از همه عوامل دو بانده کردن جاده بافق – بهاباد به ویژه شرکت سنگ آهن بافق، گفت: خوشحالم که با جدیت و برنامه ریزی صورت گرفته و با همت عالی همه دست اندرکاران، این پروژه در کمتر از ‌٢ سال به پایان رسید.
وی با بیان اینکه جاده بافق – بهاباد جاده همدلی است و می تواند به تقویت ارتباط و دوستی بین این دو شهرستان که تشابهات فرهنگ و تاریخی دیرینه ای دارند کمک کند، افزود: هر دو شهرستان در پیکره یک جغرافیا سال های سال در کنار یکدیگر زندگی کرده اند و اگر بهاباد شهرستان شد برای این بود که سطح خدمات را در آن ارتقا دهیم و تقویت همدلی ها می تواند مبنای برخی پروژه ها شود که به توسعه هر دو شهرستان کمک کند.
طالبی با اشاره به اهمیت این جاده برای شهرستانهای بافق و بهاباد و استان گفت: رویکرد ما توسعه ارتباطات با شرق کشور است و به همین منظور پروژه ای را که برای اتصال راه های مواصلاتی یزد به استان خراسان جنوبی مدنظر است، با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه این جاده می تواند به روند توسعه هر دو شهرستان کمک کند، یادآور شد: در استان یزد فضای ایفا‌ی مسئولیت های اجتماعی از سوی شرکت های بزرگ مانند چادرملو و سنگ آهن مرکزی بافق مناسب است و ما نمونه چنین مشارکت هایی را در بخش های مختلف می بینیم.
وی ادامه داد: برخی پروژه ها که تصور می شود در اجرای آن از اعتبارات دولت باید استفاده شود، به دلیل محدودیت های مالی، با همت بخش خصوصی اجرا می شود، به عنوان مثال در بحث خط انتقال آب یزد از حمایت و پشتیبانی شرکت چادرملو استفاده می کنیم و در بافق نیز عملکرد بسیار خوبی از طرف سنگ آهن شاهد بودیم و این امر می تواند به عنوان الگوی ایفای مسئولیت اجتماعی در کشور مطرح باشد.
استاندار یزد ابراز امیدواری کرد: با کمک بخش خصوصی و نیروهای توانمندی که انگیزه و دغدغه ایفا‌ی مسئولیت‌های اجتماعی در استان را دارند به ویژه در بحث پروژه های مختلف در شهرستان ها، بخشی از بار به زمین مانده استان در مسیر توسعه برداشته شود.
وی تاکید کرد: به جای اجرای پروژه های کوچک، اقدامات بزرگ و اساسی انجام دهیم که نفع آن متوجه همه مردم شود و با اتکا‌ به اجرای این پروژه ها بتوان خدمات شایسته در مسیر توسعه استان و فراهم کردن زمینه هر چه بهتر برای ماندگاری جمعیت در سطح شهرستانها و روستاها انجام داد.
طالبی افزود: امیدوارم چنین کارهای مشارکتی زمینه ای باشد برای همدلی های بیشتر و درک این نکته که به جای پرداختن به مسائل خاص شهرستانی و اصرار بر منافعی که متوجه یک شهرستان است، در کنار هم همه منابع و ثروت های موجود در منطقه را به خدمت بگیریم و زمینه ارتقای زندگی مردم استان را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه امروز هیچ مانعی برای ارتباط با مردم احساس نمی کنیم و فضای گفت و گو و تفاهم را فراهم کرده ایم،" اظهار کرد: امروز فضای ارتباط را با همه شهرستان ها باز کرده ایم تا جایی که در طول مدت مسئولیتم در استانداری بیشترین حضور را در شهرستان ها داشته ام و اکنون باید با تعامل بیشتر درباره موضوعات مختلف پیش برویم.
استاندار یزد در پایان تاکید کرد: منافع مردم هر شهرستان در چارچوب قانون مورد پیگیری و تاکید مسئولان استان است و این مهم باید در فضایی سرشار از اعتماد و پرهیز از دامن زدن به اختلافات سطحی و حاشیه ساز، با جدیت دنبال شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا