امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: هم‌اکنون در استانهای زنجان، کردستان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ارتفاعات گیلان، مازندران و قزوین بارش برف گزارش شده و به دنبال این بارش برف، کاهش دید رخ داده است.

امروز و امشب از ناپایداری‌ها در شمال غرب کشور کاسته می‌شود

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه انتظار داریم امروز و امشب از ناپایداری‌ها در شمال غرب کشور کاسته شود، گفت: امروز شدت بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوبی و البرز مرکزی و شرقی خواهد بود، در بخشهایی از جنوب، مرکز و شمال شرق نیز به تدریج بارشها آغاز شده و در این مناطق شدت می‌گیرد.

وی افزود: غرب کرمان و بخش‌هایی از یزد نیز امروز بارش خواهند داشت، همچنین امروز احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در استانهای لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، همدان، کرمانشاه و ایلام خواهیم داشت؛ رگبار، رعد و برق، باد شدید و احتمال سیلابی شدن را در استانهای مرکزی، کردستان، قزوین، البرز، قم، سمنان، تهران، اصفهان، یزد، نیمه غربی کرمان، خراسان رضوی، مازندران و امشب برای استانهای گلستان و خراسان شمالی خواهیم داشت.

نقشینه با اشاره به پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی زاگرس، البرز و شمال غرب، تصریح کرد: امروز و امشب باد شدید در استانهای هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی اصفهان، جنوب سمنان و خراسان جنوبی خواهیم داشت.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی فردا (هفتم فروردین 98) احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استانهای هرمزگان، جنوب کرمان، جزایر خلیج‌فارس و مناطقی از خراسان رضوی و شمالی وجود دارد.

وی ادامه داد: فردا در سمنان و قم شاهد باد شدید خواهیم بود و برای دو استان سیستان و بلوچستان و شرق کرمان این باد شدید می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز شود.

نقشینه خاطرنشان کرد: بارشهای دو روز آینده گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ همراه خواهد بود و در مناطق سردسیر بارش برف رخ می‌‌دهد همچنین در ارتفاعات استانهای لرستان، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، البرز، تهران، مازندران، سمنان، گلستان، خراسان رضوی و شمالی، بارش برف، مه‌آلودگی و اختلال در تردد ایجاد می‌شود و این شرایط با شدت کمتری در شمال غرب کشور رخ می‌دهد.

وزش باد شدید در جنوب غرب، جنوب شرق و شرق کشور

این کارشناس سازمان هواشناسی متذکر شد: امشب خلیج‌فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و طوفانی است و انتظار داریم در جنوب غرب، جنوب شرق و شرق کشور باد شدید شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران نیز گفت: امشب تهران بارانی است و در ساعاتی رگبار، رعد و برق  و وزش باد شدید در تهران رخ می‌دهد، احتمال تگرگ نیز در مناطق مستعد تهران وجود دارد و فردا برای تهران کاهش ابر و بارشهای پراکنده و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌کنیم.

نقشینه تصریح کرد: برای روز پنجشنبه (هشتم فروردین 98) نیز هوای تهران نیمه‌ابری خواهد بود و در برخی ساعات افزایش ابر، رگبار و وزش باد شدید در این روز در تهران محتمل است.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: بیشینه دمای مهرآباد امروز 13، فردا 14 و پنجشنبه 15 درجه می‌شود همچنین کمینه دمای فردا صبح مهرآباد به 5 درجه خواهد رسید.

منبع:تسنیم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا