استاندار یزد تمركز منابع و توانمندی استان بر رونق توليد را مورد تاكيد قرار داد و گفت:ظرفيت هاي گلخانه اي استان يزد به سمت توليد هيدروپونيك سوق داده مي شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، «محمدعلي طالبي» عصر یک شنبه ۲۵ فروردین ماه ۹۸ در جلسه ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان كه با دستور کار" تسهیل پرورش و تولید ماهی تیلاپیا در استان"،" احداث مجتمع بزرگ گلخانه ای هیدروپونیک در یزد" و" لزوم ارتقاء امنیت سایبری در استان" در سالن كوثر استانداري برگزار شد گفت: با توجه به شعار «رونق توليد» و لزوم توسعه پایدار و دستیابی بیشتر به امنیت غذایی، همچنین کمک به فرایند تولید ثروت و ایجاد اشتغال در استان، لازم است تمام ظرفيت ها و منابع استان در مسير تحقق اين رويكرد مهم به كار گرفته شود.
"طالبي" با تاكيد بر اهتمام جدي تر دستگاه هاي اجرايي براي كمك به رونق توليد افزود: تلاش كميته امداد امام خميني (ره) استان براي ساخت مجتمع گلخانه اي هیدروپونیک، بخشي از دغدغه اشتغال استان را حل مي كند و ضروريست براي رفع موانع در اين حوزه تلاش كرد.
وي گفت:الگوسازي براي سوق دادن ظرفيت گلخانه اي استان به سمت توليد هيدروپونيك و زمينه سازي براي پرورش و توليد ماهي تيلاپيا در استان، نيازمند برگزاري جلساتي با مديريت معاون هماهنگی امور اقتصادي استانداري و بخش هاي مرتبط است تا مشوق هايي نيز براي افزايش توليد در اين عرصه ها ارائه شود.
استاندار يزد در ادامه با اشاره به یکی دیگر از دستور کارهای جلسه شورای راهبری اقتصاد مقاومتی استان، خاطرنشان كرد: موضوع امنيت سايبري براي ارتقاء فرآيند توليد و تبادل اطلاعات، بايد به دغدغه مدیران بدل شود تا با كمترين بي توجهي در این حوزه، زمينه ايجاد مشكلات بزرگ فراهم نشود.
عالي ترين مقام اجرايي استان اظهار داشت: بي توجهي به مسائل امنيت سايبري موجب آسيب هاي متعدد اقتصادي،اجتماعي و سياسي خواهد شد كه همين امر ايجاب مي كند تا مسئولان بخش هاي دولتي و خصوصي با همكاري مركز اَفتا (امنیت فضاي توليد و تبادل اطلاعات)آموزش هاي لازم را فرا گيرند تا به وضعيت مطلوب تری در این حوزه دست یابیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد نيز در اين جلسه به افزایش قيمت گوشت قرمز و لزوم جايگزيني گوشت ماهی در سبد خانوار مردم اشاره کرد و گفت: براي توليد ماهي تيلاپيا در شهرستان بافق برنامه ريزي هدفمند و جدي صورت مي گيرد.
« سيدمسعود عظيمي» بهره گيري از ظرفيت شهرك هاي كشاورزي بافق براي ايجاد مجتمع هاي پرورش ماهي تيلاپيا را نيازمند توجه دانست و همراهي شركت آب منطقه اي براي استفاده از ظرفيت استخرهاي چند منظوره به دليل بالا بودن سختي آب اين منطقه و استفاده از ظرفيت طرح تعادل بخشي در اين حوزه را خواستار شد.
عظيمي در پایان بيان كرد:ايجاد حتي يك شغل جديد براي استان حائز اهميت است و بايد به طور جدي دنبال شود و در همين راستا طرح پرورش ماهي تپلاپيا موضوعي است كه به افزايش اشتغال نوپا،رشد ثروت ملي،ارزش افزوده و ايجاد اقتصاد شبكه اي كمك مي كند.
گفتنی است کشت گلخانه ای هیدروپونیک به نوعی از کشت کم آبخواه اطلاق میشود که نیاز به خاک ندارد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا