دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، با برگزاری بیمارستان خرس عروسکی، محیطی را فراهم نمودند تا کودکان در قالب بازی های کودکانه ضمن یادگیری مسائل بهداشتی و درمانی، ترسشان از فضاهای بیمارستانی و درمانی کاهش یابد.

طرح بیمارستان خرس عروسکی برای اولین بار در استان در سالن باقر العلوم(ع) در روزهای بیست و یکم تا بیست و سوم فروردین ماه به همت کانون خیریه امام علی (ع)، انجمن اسلامی نسل نو، انجمن علمی پزشکی و سایر انجمن های علمی با استقبال پرشور کودکان ٣ تا ٧ سال و بازدید مسولین دانشگاهی و استانی از این طرح به پایان رسید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ضمن تشکر از مسئولان برگزاری این برنامه گفت:

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد، اعضای انجمن علمی پزشکی و اعضای کانون امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی یزد در این سه روز نشان دادند آمادگی کار تیمی و اجتماعی را دارند. از دیگر سو این همگرایی و در کنار هم بودن یک نمونه ای از اعتماد به جوانان بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

فخرالسادات خامسی ضمن تقدیر از معاون فرهنگی دانشجویی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در برگزاری این برنامه تصریح کرد: این چنین همگرایی کادر اجرایی دانشگاه با دانشجویان ستودنی است و با اطمینان خاطر می گویم که برگزاری هرنوع برنامه دانشگاهی با این تیم قدر به خوبی قابل انجام است.

خامسی با اشاره به برگزاری موفق و استقبال خوب مردمی از این بیمارستان اظهارامیدواری کرد: برگزاری این برنامه تجربه موفقی بود تا این طرح استانی به پایلوت کشوری تبدیل شود و در آینده با استقبال گسترده تر مردم و مسئولین مواجه خواهد شد.

آرش قدیریان به عنوان یکی از مسئولان برگزاری tbh آشنایی کودکان ۳ تا ۷ سال با محیط درمانی و کاهش ترس کودکان از این محیط را مهمترین هدف برگزاری این برنامه عنوان کرد و افزود: در این برنامه سعی شد آموزش های سلامت و بهداشت فردی در قالب بازی برای کودکان انجام شود، همچنین کارگاههای آموزشی فرزندپروری ویژه والدین برگزارشد.

قدیریان خاطرنشان کرد: اتاق پزشک، دندانپزشک، تزریقات و پانسمان، اتاق عمل، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و اتاق آموزش اعضای بدن به کودکان از مهمترین بخش های این بیمارستان عروسکی بود.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ کودک در بیمارستان خرس عروسکی یزد پذیرش شدند افزود: با توجه به برنامه های جانبی کارشناسان مرکز بهداشت استان یزد برای والدین کودکان و ارزیابی کودکان توسط پرسشنامه های کارشناسان این مرکز و همچنین اهدای پکیج غذای سالم و بسته های سلامت دهان و دندان به کودکان، این برنامه در سطح کشور منحصر به فرد بوده است.

اسماعیل ساجدی، دیگر مسئول برگزاری این برنامه گفت:

خوشبختانه در فررودين ماه ٩٨ با همراهى دفتر امور اجتماعى و فرهنگى استاندارى و  معاونت هاى بهداشت و معاونت فرهنگى دانشجويى علوم پزشكى يزد و سازمان فرهنگى اجتماعى و ورزشى شهردارى و همت و همكارى بيش از ١٥٠ نفر از دانشجويان علوم پزشكى يزد  از گروه هاى مختلف سياسى، فرهنگى، علمى به عنوان ركن اصلى اجرايى شدن اين طرح در يك بازه زمانى ١ ماهه كه منجر به برگزارى اين در طرح در ٣ روز و ٥ شيفت شد و مشخصا ميتوان به حضور فعال اعضاى انجمن اسلامى نسل نو، كانون خيريه امام على(ع) و انجمن هاى علمى به ويژه انجمن علمى پزشكى اشاره كرد، شاهد برگزارى رويداد اولين بيمارستان خرس عروسكى در يزد با پذيرش بيش از ٥٠٠ كودك ٣-٧ سال و والدينشان بوديم كه در نوبه ى خود بزرگترين نمونه ى اجرا شده كشورى اين طرح بشمار مى آمد كه اين خود شاهدى بر نتيجه ى اعتماد به جوانان و ايجاد زمينه براى اجراى طرح هاى دانشجويى و همچنين توانايى بالاى دانشجويان اين دانشگاه در مشاركت هاى اجتماعى مى باشد.

به گفته وی نقطه عطف برگزارى اين مراسم همراهى و همكارى دانشجويان از گروه هاى مختلف و تلاش براى هرچه بهتر برگزار شدن اين پروژه و ماحصل اين وحدت، استقبال گسترده مردم، رضايت و بازخورد بسيار خوب مراجعين از قسمت ها و بخش هاى مختلف اين برنامه بود.

ساجدی ابراز امیدواری کرد در سال هاى آتى با رفع نواقص به عنوان اولين تجربه و حمايت ها و توجه بيشتر مسئولين اين طرح و نمونه هاى مشابه آن هرچه بهتر برگزار شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا