معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه استان یزد از استان های توسعه یافته به لحاظ علمی و فناوری است، گفت: با تقویت‌ شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور قابل حل است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور "سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و اعضای این ستاد در سالن کوثر استانداری برگزار شد.
‌معاون علمی و فناوری رییس جمهور در این نشست با اشاره به اینکه اعتبار دولتی فقط باید برای ایجاد زیرساخت‌های لازم مصرف شود، بیان کرد: استقلال اقتصادی مستلزم حمایت و ایجاد شتاب دهنده کسب و کار در حوزه‌های مختلف است و با تقویت شرکت‌های دانش بنیان بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور رفع می شود.
"سورنا ستاری" ‌ادامه داد: اقتصاد دانش‌بنیان هیچ چیز، جز یک اکوسیستم به معنای محیط کسب و کار دانش بنیان در استان و کشور نیست.
وی با بیان اینکه در 100 ساله گذشته درآمد حاصل از فروش نفت باعث شده که جایگاه کارآفرینی در کشور از بین برود، افزود: پول دولت برای سرمایه گذاری در زیرساخت‌هاست و این فرهنگ باید به طور کامل و صحیح نهادینه شود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به ضرورت جذب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی بیش از پیش به زیست بوم علمی متناسب با هر منطقه نیاز دارد.
ستاری با بیان اینکه تکنولوژی یادگرفتنی است و بحث پول در ردیف پنجم و ششم قرار می گیرد، ‌گفت: پژوهشی که با پول دولت انجام شود منجر به محصول موثر نمی‌شود.
وی توسعه اقتصاد دانش بنیان را مستلزم حمایت از صنعت در کشور دانست و بیان کرد: خوشبختانه استان یزد دارای ظرفیت‌های مختلف علمی و انسانی متنوعی است و از استان های توسعه یافته در حوزه علمی و فناوری به شمار می رود که باید بیش از پیش از داشته های خود برای توسعه اقتصاد دانش بنیان استفاده کند.‌
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رویکرد استاندار یزد که اعتقاد دارد آینده استان به وسیله حمایت از جوانان و نخبگان تأمین می‌شود را از دیگر ویژگی‌های ممتاز این دیار عنوان کرد و ادامه داد: دولت آماده حمایت از استان یزد در راستای ایجاد زیرساخت‌های فناوری و کارخانه نوآوری است.
ستاری در پایان سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه محور همه چیز در کشور است، تأکید کرد: انتخاب و قدم برداشتن در مسیر درست تنها را اثرگذاری مفید جامعه دانشگاهی در توسعه کشور است.
گفتنی است تفاهم‌نامه احداث کارخانه نوآوری در بافت تاریخی یزد امروز در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و استاندار یزد امضا شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا