در جلسه‌ای با حضور معاون امور عمرانی استاندار یزد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مشاور پروژه و نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرداری یزد، در خصوص تعیین تکلیف زمین‌های حریم کتابخانه مرکزی یزد بحث و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محسن صادقیان، معاون امور عمرانی استاندار یزد پس از استماع گزارش کارشناس عمرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در خصوص پیشرفت عملیات عمرانی کتابخانه و پیگیری صورت گرفته در خصوص زمین‌های حریم کتابخانه، گفت: یکی از مسائلی که تا پیش از افتتاح کتابخانه باید به طور کامل حل و فصل شود، موضوع آزادسازی زمین‌های اطراف کتابخانه است.

وی افزود: با توجه به لزوم آزادسازی این فضاها برای دسترسی آسان سازمان‌های خدمات‌رسان همچون آتش‌نشانی در زمان وقوع حوادث احتمالی، حل این موضوع با همکاری تعامل دستگاه‌های ذیربط همچون شهرداری، میراث فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی امکان‌پذیر است و تلاش خواهیم کرد طرحی مشخص و عملیاتی برای ساماندهی زمین‌های حریم کتابخانه که عمدتاً جزو بافت تاریخی شهر است، ارائه شود.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز با اشاره به سفر اخیر مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و جلب مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به یزد، بیان داشت: در این سفر که کارشناسانی از نهاد نیز حضور داشتند، کاربری بخش‌هایی از کتابخانه تغییر یافت و در مهم‌ترین تصمیم، مقرر شد مخزن کتابخانه به طبقه تحتانی کتابخانه منتقل شود و جانمایی‌های جدید برای بخش‌های نابینایان و کودک کتابخانه صورت گرفت.

مرتضی آواره، کارشناس عمران اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته پس از نخستین جلسه هماهنگی که در اوایل اردیبهشت ماه 98 برگزار شد، ارائه کرد.

وی بیان داشت: پس از نخستین جلسه هماهنگی تاکنون، تست‌های مربوط به لوله‌کشی فاضلاب ساختمان صورت گرفت و در حال رفع نواقص موجود هستیم.

آواره ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و پس از برقراری انشعاب آب کتابخانه، بحث انشعاب برق کتابخانه نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه به نتیجه خواهد رسید.

گفتنی است در حاشیه این نشست، حاضران از زمین‌های حریم کتابخانه‌ مرکزی یزد نیز دیدن کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا