استاندار یزد در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد، از مسئولان استان خواست به توسعه و ترویج مفاهیم عالی قرآنی در استان کمک کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۸، هفتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد با حضور "آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ‌و "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در حسینیه حضرت صاحب الزمان(‌عج) محمودآباد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، ‌گفت: جوشش هنر در کشور و جهان اسلام از برکت کتاب آسمانی قرآن است.
وی ادامه داد: آنچه که در نمایشگاه علوم قرآنی مشاهده می کنیم این است که فراتر از عظمت قرآن ‌کریم کتاب های زیادی در حوزه قرآن و مفاهیم عالی آن به نگارش درآمده و استخراج شده است.
"طالبی" افزود: قرآن در رشد و بالندگی هنر در جامعه ما تاثیر بزرگی داشته ‌است و امروز بسیاری از رشته‌های هنری متأثر ‌از این کتاب آسمانی هستند و بالندگی خود را مدیون قرآن می دانند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: اگر به هنر خوشنویسی در کشور نگاه کنیم آثار و برکات قرآن را در ‌تعالی این هنر می توان دید و در هنرهای تجسمی نیز شاهد هستیم که مفاهیم قرآنی چقدر توانسته به رشد این هنر کمک کند.
وی ادامه داد: به صورتهای مختلف، قرآن نفوذ و جایگاه والای خود را در مسائل فرهنگی نشان داده و امیدواریم در استان یزد ‌که استان دارالعباده است و اهالی آن با قرآن مانوس هستند، مسئولان بتوانند بیش از پیش در گسترش و تعالی ارزش های قرآنی کوشا باشند و به تحقق این مهم کمک کنند.
"طالبی" در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد تا با راهنمایی‌های نماینده محترم ولی فقیه در استان و ائمه محترم جمعه و ساز و کارهای قانونی که دراختیار مسئولان استان است، قدم‌های خوبی در مسیر توسعه و ترویج قرآن و مفاهیم عالی آن برداشته شود.
گفتنی است هفتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد در ۲۰ غرفه با ۴ هزار عنوان کتاب قرآنی، دینی و مذهبی، نرم افزار و محصولات فرهنگی و با تخفیف ۵۰ درصد تا پنجشنبه دوم خرداد ماه از ساعت ۲۱ تا یک بامداد میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا