یزدفردا "فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر محمدرضا تابش و با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و نمایندگانی از وزارت کشور، وزرات بهداشت، راهنمایی و رانندگی، شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه تابش با تشکر از حضور دستگاههای ذیربط، بر ارائه راهکارهای عملی جهت تعدیل و حل مشکل آلودگی هوای کلانشهر تهران تاکید کرد و اظهار داشت :این جلسات را برای رسیدن به راه کار مناسب ادامه خواهد داد.
سردار رویانیان رئیس ستاد مدیریت سوخت کشور نیز در این جلسه خواستار اجرای قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت که دراواخر مجلس هفتم به تصویب رسیده است شد ضمن این‌که هادی هاشمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران نیز در این جلسه مجددا در خصوص بخار بنزین و وضعیت صنعت خودروسازی مواردی را بیان کرد.
سعید متصدی نماینده شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از سازمان محیط زیست این سوال را مطرح کرد که چرا سازمان حفاظت محیط زیست در تدوین آیین‌نامه اجرایی ماده 62 قانون برنامه چهارم کوتاهی کرده است؟ طبق قانون برنامه چهارم دولت مکلف است آلودگی تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور را به حد استانداردهای جهانی برساند که آیین‌نامه اجرایی آن باید توسط وزارت‌خانه‌های مختلف و سازمان حفاظت محیط زیست نوشته شود.
سپس طالبیان مشاور ویژه شهردار تهران در امور مجلس 3 پیشنهاد مشخص از سوی شهرداری شهر تهران مطرح کرد. و خواستار تصویب هرچه سریعتر طرح جامع ترافیک تهران، تعیین تکلیف لایحه نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرایم رانندگی و اجرای دقیق قانون توسعه حمل و نقل عمومی شد.
نماینده وزارت بهداشت هم گفت:ما آمار دقیقی از مرگ و میر برای آلودگی هوا نداریم ولی براساس سازمان بهداشت جهانی با در نظر گرفتن افزایش آلاینده ها می توانیم تعداد را تخمین بزنیم .
در پایان مقرر گردید پیشنهادات مطرح شده مورد بررسی لازم قرار گیرد و در جلسه بعدی مطرح گردد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا