استاندار ‌یزد در نشست هماهنگی برگزاری هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، برگزاری این اجلاس به میزبانی یزد ‌را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و رونق گردشگری مذهبی استان دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" عصر یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۸، در نشست هماهنگی برگزاری هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: یزد به عنوان حسینیه ایران تجربه خوبی در برگزاری برنامه‌های مختلف و عزاداری‌ها دارد و از دیرباز مشارکت خیران و همکاری اقشار مختلف مردم در این ارتباط را شاهد بوده ایم.
استاندار یزد ادامه داد: یزد در برگزاری مناسک و شعائر دینی و مذهبی مخصوصاً در موضوع شور حسینی همه افتخارا‌ت لازم را داشته و اکنون بحث برگزاری این اجلاس و میزبانی از پیرغلامان و خادمان حسینی در استان می تواند تکمیل کننده این دارایی ارزشمند معنوی باشد.
وی افزود: همه مردم با سبک عزاداری حسینی در استان یزد آشنا هستند که مهم ترین ویژگی این عزاداری ها فراگیر بودن آن ‌است و بدین معنی است که در ماه محرم و صفر همه شهرها، روستاها و مناطق مختلف استان سیاه پوش است و مراسم مختلف روضه خوانی، سینه زنی و عزاداری را در اکثر ‌مساجد، حسینیه ها، اماکن مذهبی و جا‌ی جای استان شاهد هستیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: در کنار این فراگیری، مشارکت خوب مردم و خیرین در این مراسم ها، نسبت به سال های قبل بسیار نمود پررنگ تری داشته و همین ویژگی‌ها و شرایط ما را امیدوار می‌کند که با تقویت همدلی ها و صمیمیت هایی که در استان وجود دارد و به لحاظ تعامل و هماهنگی خوبی که در بین دستگاه‌های مختلف و سازمان های مردم نهاد در این زمینه ‌وجود دارد، بتوانیم میزبان بسیار شایسته ای برای این اجلاس باشیم.
"طالبی" با اشاره به اینکه "در سال های گذشته زمینه های بسیار خوبی در استان برای رونق گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری مذهبی به وجود آمده"، گفت: برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و رونق گردشگری مذهبی استان است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با همکاری، تعامل، انرژی، توان و هم افزایی مناسبی که بین دستگاه‌های مختلف استان وجود دارد و براساس ظرفیت های تعیین شده بتوانیم مراسم بسیار شایسته ای را به میزبانی استان یزد و با حضور مداحان و پیرغلامان حسینی سراسر کشور برگزار کنیم تا مردم استان از برکات حضور این خادمان حسینی در استان بهره‌مند شوند.
گفتنی است هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، با حضور پیرغلامانی از ایران و برخی کشورهای اسلامی، اوایل شهریور ماه سال جاری به میزبانی استان یزد و با مشارکت مردم و همراهی مسئولان برگزار خواهد شد.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا