فرماندارمیبد گفت: شهرداری، واحدهای صنعتی وادارات مرتبط و بخش خصوصی می‌توانند با همکاری هم طرح خوب و چشمگیری را برای زیباسازی و بهینه‌سازی مسیر میبد به سمت پل خورشید با ایجاد پل و زیرگذر و روگذر به سرانجام برسانند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در نشستی با حضور «آیت‌الله اعرافی» امام‌جمعه، «حسین فلاح» فرماندار، «محمدرضا آخوندی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، «فرزین خادمی» معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، «محمدجواد احمدی» بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین طرح چهارباغ در محور میبد به سمت یزد بررسی شد.

فرماندارمیبد در این نشست با تشکر از اقدامات منابع طبیعی در شهرستان، افزود: در مسیر بین یزد، اردکان و اشکذر می‌تواند طرح‌های خوبی شکل گیرد؛ همان‌گونه که هرکدام از شهرها در این مسیر طرح‌های خوب زیباسازی را در این مسیر پیاده کرده‌اند.

حسین فلاح تصریح کرد: مسیر پل خورشید به سمت اشکذر یک مسیری بود که آسیب‌ها و تصادفات زیادی را موجب می‌شد، اما با فعالیت‌های انجام‌شده طی 20 سال این مسیر مهارشده و ما باوجودی که تصادفاتی را در این مسیر داریم اما کمتر شاهد تصادفات زنجیره‌ای هستیم.

فلاح یادآور شد: با همکاری‌هایی که بخشداری، راهداری، اداره برق و...داشتند مسیر 24 کیلومتری از میبد تا پل خورشید که مسیری حادثه‌خیز و محل عبور 150 الی 200 وسیله نقلیه برای خدمات‌دهی به کارخانجات تردد دارند، روشن شد.

وی همچنین اظهار داشت: شاید شهرستان میبد اولین شهرهایی باشد که درزمینهٔ سیل و آبخوان‌داری اقدامات خوبی را در اردوگاه بنستان، صدرآباد، سورک و ندوشن انجام داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این نشست هم با اعلام آمادگی خود در اجرای این طرح گفت: ازآنجاکه محور دشت یزد اردکان از محورهایی است که بیشترین صنایع استان در آن مستقرشده است، اجرای این طرح علاوه بر کاهش حوادث رانندگی و آلایندگی‌های زیست‌محیطی می‌تواند با توسعه فضای سبز، محلی برای بهره‌وری عمومی باشد.

امام‌جمعه میبد نیز در این نشست اجرای طرح چهارباغ از میدان آیت‌الله خامنه‌ای تا پل خورشید و در ادامه مسیر اشکذر تا یزد را یکی از افق‌های مهم برای کل استان خواند و گفت: با طرح جامع می‌توان این مسیر را به یک مسیر زیبای عمومی تبدیل کرد.

در این نشست مقرر شد طرح جامع چهارباغ از سوی شهرداری تا اواخر مردادماه ارائه شود.

گفتنی است؛ تأمین آب و مشارکت دادن بخش خصوصی از نیازهای اساسی اجرای این طرح است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا