دوشنبه 13 خردادماه 98؛ نشستی بمنظور هماهنگی کمیته های گردشگردی استان یزد و برنامه ریزی برای سالجاری در اداره کل میراث فرهنگی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ صبح امروز جلسه هماهنگی کمیته های گردشگری استان یزد با حضور مدیرکل و سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان، مسئولین و اعضای کمیته های گردشگری یزد در سالن کنفرانس اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد.

"سید مصطفی فاطمی" مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان یزد در این نشست گفت: این جلسه به ‌منظور ایجاد همکاری و تعامل هرچه بیشتر کمیته های گردشگری در سالجاری برگزار شده که امید است امسال فعال‌تر و گسترده‌ تر از سال ‌های قبل عمل کنیم.

فاطمی در ادامه از بخش گردشگري بعنوان محور اصلي توسعه استان ياد نمود وگفت: با توجه به نزدیک شدن ایام تابستان و سفرهای در پیش رو، کمیته های گردشگری باید تمام تلاش خود را در جهت خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای تابستان امسال بیش از ۲۰ جشنواره فرهنگی، گردشگری و هنری در سراسر استان برنامه ریزی شده، گفت:امیدواریم سالجاری سال بانشاطی برای گردشگران رقم بخورد و بتوانیم با ارائه خدمات شایسته به هموطنان نقش تاثیرگذاری در ایجاد روحیه نشاط و شادابی داشته باشیم.

گفتنی است: برنامه‌ریزی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران، تهیه، تدوین و اجرای برنامه ‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان، اجرای تورهای استان‌گردی و تورهای خاص، اطلاع‌رسانی، تبلیغات و راهنمایی مسافران و گردشگران، ایجاد نظام پاسخگویی مناسب برای گردشگران و مسافران، شناسایی مسیرهای گردشگری، شناسایی ظرفیت های موجود در حوزه طبیعت نظیر بومگردی های مناطق روستایی و جاذبه های طبیعی مناطق مختلف، کمک کردن به فعالیت های سایر تاسیسات گردشگری برای جذب بیشتر گردشگر، تدوین برنامه های گردشگری به صورت هدفمند و با گرایش فرهنگ سازی و آموزش، عضویت اشخاص علاقمند و فعال در حوزه گردشگری از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا