آئین بزرگداشت و تجلیل از ۳۰ سال فعالیت "حسین مسرت" نویسنده، پژوهشگر، ادیب و کتابدار برجسته یزد در سومین عصر کتاب استانی با عنوان کاریز فرهنگ و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار‌، جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ، هنر و ادب در ‌سالن جمعیت هلال احمر یزد بر‌گزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، چهارشنبه شب ٢٢ خرداد ماه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی ‌استاندار در این مراسم با تکریم پژوهشگرانی که با عشق در روشن نگه داشتن چراغ فرهنگ و تمدن کهن دیار یزد تلاش می‌کنند، گفت: به نظر من پاسداشت "‌حسین مسرت" پاسداشت شخص نیست ‌بلکه پاسداشت تاریخ یزد است‌ و با آثار وی می‌توان به اعماق تمدن چند هزار ساله در دل کویر رفت.
"احمد ترحمی" با اشاره به تنوع آثار پژوهشی و تاریخی در کتاب‌های مسرت، تصریح کرد: یادگار تاریخ این استاد و پژوهشگر، آئینه تمام‌نما از فرهنگ و ادبیات یزد است.
وی با اشاره به تصویر زیبا و همیشگی تاریخ یزد در کتاب پویایی فرهنگ و سیمای یزد، افزود: "‌حسین مسرت" با کتاب مرغ طوفان از شعر شاعر لب دوخته‌ این دیار که فریاد آزادی‌خواهی ‌اش همچنان طنین افکن است، پاسداری می‌کند.
ترحمی دیدگاه‌های مسرت را که در هزار توی فرهنگ و تاریخ دیار گفت ‌و گو و همزیستی مسالمت آمیز تلاش کرده است از بزرگان علم و ادبیات یزد همچون "رشیدالدین میبدی" و "وحشی بافقی" تا "مهدی آذر یزدی" و "شادروان وزیری" که برای نام و نشان یزدی افتخار بوده‌اند، چراغی برای آیندگان دانست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود با اشاره به عشق و دغدغه مندی مسرت نسب به برند یزدی، تصریح کرد: کار ‌این ادیب و پژوهشگر یزدی از جنس کاسبی فرهنگ و مقالات کیلویی و پژوهش‌های پر زرق و برق نیست و از جنس درد و دغدغه مندی است.
در پایان مراسم بزرگداشت کاریز فرهنگ به پاس یک عمر فعالیت پژوهشی "حسین مسرت" لوح تقدیر "محمدعلی طالبی" استاندار یزد توسط "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار به ‌این نویسنده، ‌ادیب و پژوهشگر یزدی اعطا شد.
گفتنی است همچنین کتاب‌های "یادگار قلم" و "کاریز فرهنگ" اثر "‌حسین مسرت" رونمایی و مستند زندگانی این نویسنده و پژوهشگر برجسته با عنوان عشق من دایره المعارف به نمایش گذاشته شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا