معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بر تمرکز بازآفرینی شهری بر حوزه مسکن تاکید و مطرح کرد: به عنوان نمونه ای پیشگام در کشور، برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت های لازم در راستای الکترونیکی شدن فرآیند کمیسیون ماده 5 و کارگروه امور زیربنایی صورت پذیرفته است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، نشست مشترك فرمانداران،بخشداران،مشاوران و مديران كل استانداري به رياست « محمدعلي طالبي» استاندار یزد و در سالن كوثر برگزار شد كه همزمان با اين نشست نيز معارفه معاونين هماهنگي امور اقتصادي و توسعه مديريت و منابع استانداري يزد صورت گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در این نشست با اشاره به فرماندار محوری در تمام برنامه ها  گفت: در موضوع توزیع اعتبارات سال 98  اولویت بندی و کاهش پروژه های عمرانی با توجه به وضعیت اعتبارات و تخصیص ها مورد توجه قرار داده شده است.
«محسن صادقیان» تاکید همه بخش ها بر پروژه های اولویت دار در سطح استان را خواستار و افزود:پروژه های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و واگذاری پروژه های نیمه تمام  را در دستور کار داریم و  برای سرعت بخشی به این موضوع معاونین برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ها اهتمام جدی داشته باشند.
صادقیان ادامه داد: هم چنان پیگیر راهکارهای تامین آب هستیم و مدیریت مصرف  نیز در  جلسات سازگاری با کم آبی دنبال می شود بر این اساس فرمانداران شورای حفاظت آب در شهرستان ها را جدی بگیرند زیرا  می توانند سهم حاصل از تعادل بخشی و خاموشی ها را  برای مصارف کشاورزی و صنعتی جهت دهی کنند.


*هدف گذاری دو ساله برای تکمیل 200 کیلومتر بزرگراه ،راه اصلی و راه فرعی در استان یزد


وی در ادامه تشریح برنامه های معاونت عمرانی بیان کرد: بر مبنای برنامه ریزی دو ساله در موضوع حمل و نقل تکمیل 200 کیلومتر بزرگراه ،راه اصلی و راه فرعی  برنامه ریزی شده است و سایر پروژه ها نیز در بازدید های میدانی شهرستان ها ارزیابی و حل مشکلات آن ها در دستور کار قرار می گیرد.
معاون استاندار یزد اظهار داشت: برنامه ریزی برای تحقق راه آهن ریلی یزد-شیراز، بازسازی ایستگاه راه آهن مرکزی یزد  و  ایجاد ترمینال خارجی و بهسازی ترمینال موجود در فرودگاه بین المللی یزد از برنامه های شاخص این حوزه در سال جاری است.
صادقیان افزود: پیشبرد اهداف بازآفرینی شهری و گردشگری از موضوعات مهم در استان است و ضروریست ستادهای بازآفرینی شهرستان ها با انسجام و سرعت بیشتری  فعالیت  داشته باشد  و در این عرصه برنامه ها بر ورود به حوزه مسکن معطوف می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت:در حوزه شهری  ساماندهی پسماند های صنعتی ،نخاله های ساختمانی و زباله های شهری در حال برنامه ریزی و اقدام است.


* تقویت زمینه مهار روان آب ها با توجه به پیش بینی بارندگی های احتمالی


« محسن صادقیان » خاطرنشان کرد:در حوزه مدیریت بحران بر تقویت زمینه های مهار آب ها و روان آب ها با توجه به پیش بینی بارندگی های احتمالی در سال های آینده متمرکز هستیم و احداث بندهای خاکی جدید،مرمت سیل بندها و احیاء مسیر رودخانه ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
صادقیان به تلاش و برنامه ریزی برای اجرایی شدن سهم یک درصد فروش معادن در شورای معادن استان اشاره و ادامه داد: برنامه ریزی برای الکترونیکی شدن فرآیند کمیسیون ماده 5 و کارگروه امور زیربنایی آغاز شده است و تحقق این اقدام به شفافیت ،تشکیل بانک اطلاعاتی قوی،  تقویت تصمیم گیری ها و هم چنین کنترل و نظارت بر روند واگذاری ها  کمک می کند.
وی یزد را از اولین استان های پیشگام در الکترونیکی ساختن فعالیت کمیسیون ها و کارگروه های حوزه عمرانی بیان و  افزود:در زمینه تخلفات ساختمانی نیز کمیته ای سال گذشته تشکیل شده و در منطقه 4 شهرداری یزد این موضوع  به صورت پایلوت مد نظر است و انتظار می رود  موفقیت خوبی در کاهش تخلفات ساختمانی داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد به استفاده از ظرفیت های بودجه تاکید و در پایان مطرح کرد: در سال 97 طرح های جامع تفضیلی شهرهای هرات،مهریز،میبدو ابرکوه تکمیل و کمیسیون ماده 5 آن ها برگزار شده است و تکمیل طرح  شهرهای زارچ و اشکذر نیز در دستور کار است  که همزمان با این موضوع ، بازنگری طرح جامع تفضیلی شهرهای یزد،میبد و بافق نیز  آغاز می شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا