استاندار یزد یکی از آثار سیل مهربانی را آشکار شدن سرمایه ای اجتماعی پنهان جامعه در سایه تبلیغات منفی فضای عمومی و مجازی در ضعیف جلوه دادن این سرمایه ها دانست.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ محمد علی طالبی در آیین تجلیل از خیرین و نیکوکاران « سیل مهربانی» یزد با قدردانی از برگزار کنندگان این آیین، از همه اعضای جمعیت هلال احمر که در کمک رسانی به سیل زدگان خوب درخشیدند قدردانی کرد و افزود: روحیه نیکوکاری مردم استان یزد بارها در حوادث و رویداد های مختلف به نمایش درآمده است.

وی یکی از آثار سیل مهربانی در کشور را در حوادث سیل امسال، نشان دادن سرمایه های اجتماعی پنهان جامعه دانست و گفت: در شرایطی که فکر می کنیم این سرمایه های اجتماعی ضعیف شده و یا روحیه انسان دوستانه در سایه تبلیغات منفی فضای عمومی و مجازی ضعیف قلمداد می شود ولی به یکباره با سیل مهربانی، سرمایه ارزشمندی را در کمک رسانی فراهم می کند.

استاندار یزد اذعان کرد: در هیچ کجای دنیا مسؤولیتی به این سنگینی در بازسازی مناطق آسیب دیده و رسیدگی به نیازهای جاری آسیب دیدگان را نمی توانند به دوش بکشند و چنین حوادثی در اعتبارات و منابع مالی پیش بینی نشده و تأمین نیاز های این حجم سنگین، بخش دولتی را دچار چالش می کند و در هیچ کجای دنیا به کمک دولت ها میسر نمی شود.

طالبی ادامه داد: اگر پای مردم قرار است وسط بیاید در هیچ کجای دنیا مثل مردم ایران چنین مشارکت با عظمتی وجود نداشته است و در کنار این کمک ها، همدلی های شکل گرفت که تقویت کننده سرمایه های اجتماعی شد.

وی گفت: دولت در کنار مردم و در کنار نهادهای عمومی، نیروهای نظامی و انتظامی قرار گرفت و جوّ همدلی با نیروهای سپاهی، ارتشی و نیروهای انتظامی افزایش یافت و سرمایه ای را برای ادامه کار فراهم کرد .

استاندار یزد ابراز کرد: این کمک ها و مشارکت ها  را باید پاس بداریم و از هر حرکتی که موجب تقویت اعتماد جامعه، انسجام ملی و تقویت سرمایه اجتماعی ما می شود حمایت کنیم و این روحیه را در خود حفظ کنیم.

طالبی برگزاری  چنین رویدادهایی در  پاسداشت این روحیه و تلاش در حفظ این روحیه  را ستود و اظهار امیدواری کرد: با همین روحیه در صحنه باشیم.

وی اظهار کرد: امروز ممکن است در بخشی از مناطق کشور حودث غیر مترقبه ای به وقوع بپیوندد و این همدلی ها در کنار هم قرار می گیرد و رویداد بزرگی را در کشور به وجود می آورد و در جامعه مسائل و مشکلات مختلفی داریم که همین روحیه و فضای تعاون،همکاری و تعامل در کمک به رفع چنین مشکلات و مسائلی می توان به وجود آورد.

استاندار یزد با قدردانی از همه مردم استان یزد در امداد رسانی به سیل زدگان اعم از کمک های نقدی و غیر نقدی و اعزام کاروان های امدادی، برای همه نیروهای امدادی یزد آرزوی سرافرازی کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا