به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ دیدار مدیرکل راه آهن استان و هیئت همراه با فرماندار و رییس شورای اسلامی شهر بافق به منظور هماهنگی مکان یابی و واگذاری زمین جهت احداث کارخانه ساخت و تعمیر واگن در شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل راه آهن استان یزد در این نشست گفت: کارخانه ساخت و تعمیر واگن در زمینی به مساحت هفتاد هزار متر مربع در محدوده کارگاهی بافق به سمت کرمان احداث می شود.

سید مصطفی داودی افزود: احداث کارخانه ساخت و تعمیر واگن که در انتها به ساخت و تعمیر لکوموتیو نیز ختم می شود، می تواند زمینه سرمایه گذاری و اشتغال زایی را در بافق فراهم کند .
وی عنوان کرد : امروز تفاهم اولیه بین فرمانداری و راه آهن انجام شد تا پس از آن وارد مراحل سرمایه گذاری برای احداث کارخانه شود .
مدیر کل راه آهن استان همچنین در خصوص کمبود سهمیه قطار مسافربری برای شهرستان بافق بیان داشت: سهمیه شناور است و زیر نظر بخش خصوصی است و در حوزه کاری راه آهن نیست، اما برای موارد خاص کمک می کنیم که این سهمیه افزوده شود.

وی همچنین در بحث بهسازی ایستگاه های قطار شهرستان نیز تصریح کرد: تنها در ایستگاه مبارکه بافق در طی دو سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

زاده رحمانی فرماندار بافق نیز در این دیدار از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه آهن بافق از جمله جذب و بکار گیری نیروی بومی جهت اشتغال در امر لکوموتیورانی،بهسازی ایستگاه های بافق و مبارکه و... قدردانی نمود و خواستار بررسی راهکارهای اختصاص خط حمل بار برای شهرک صنعتی و صنایع جوار معدنی شهرستان شد.

محمد زاده رحمانی همچنین در خصوص احداث کارخانه ساخت و تعمیر واگن نیز گفت: آماده هستیم تا جهت تسریع و کمک به سرمایه گذار احداث این کارخانه، زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا