اولین همایش توجیهی خادمیاران شهرستان اشکذر و مراسم معنوی قرار هشتم با حضور ائمه جمعه اشکذر و رستاق برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدرضا طالبیان امام‌جمعه اشکذر با اشاره به این‌که انبیاء و ائمه علیهم‌السلام بزرگترین نعمت‌های الهی هستند، گفت: در احادیث و روایات ما نقل‌شده «کسی که بتواند به‌اندازه وسع و توانش حق این نعمت را درست ادا کند، سایر نعمت‌ها خداوند از او قبول می‌کند».
حجت‌الاسلام طالبیان با اشاره به بخشی از کتاب مکیال المکارم در باب وظایف شیعیان، یکی از وظایف را منظور کردن صله و هدیه برای ائمه اطهار (ع) دانست و گفت: توفیق خدمت به امام رضا (ع) چه خدمت از نزدیک و چه توفیق خدمت در شهر و محله به تناسب شغل و حرفه صله‌ و هدیه‌ای برای این امام بزرگواراست.
وی طرح خادمیاری را طرحی بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: خادمیاران در این طرح و همچنین طرح قرار هشتم سعی کنند گفتار، کردار و رفتارشان امام رضايي باشد و محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام را در جامعه نشان دهند.
در ابتدای این نشست علی‌اکبر کاظمی مسئول دفتر آستان قدس در شهرستان اشکذر به تشریح فعالیت‌های این دفتر پرداخت و گفت: هم‌اکنون 4 کانون محلی در شهرستان اشکذر ایجادشده است.
وی با بیان این تاکنون بیش از ده هزار نفر در استان یزد در طرح خادمیاری ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در شهرستان اشکذر نیز ۱۷۹ نفر خواهران و برادران در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، ۱۰۸ خادمیار آموزش‌دیده‌اند و ۳۵ نفر نیز برای خدمت به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند.
کاظمی تصریح کرد: از آغاز فعالیت نمایندگی آستان قدس در استان، ۲۸ مورد خدمت ازجمله توزیع لوازم‌تحریر، گوشت عقیقه و اقلام غذایی برای نیازمندانی که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی نیستند، در شهرستان اشکذر انجام‌شده است.
در این نشست جمال دهقانی مسئول فناوری اطلاعات دفتر آستان قدس در شهرستان اشکذر به توضیح کار با سامانه خادمیاری و تکمیل مراحل ثبت‌نام پرداخت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا