یزدفردا:سرپرست منطقه سه شهرداری یزد اتفاقات پیش آمده در مجتمع بهاران را یک سوء تفاهم دانست و افزود: معبر پشت مجتمع بهاران یک معبر عمومی است که هیچ حقوق خصوصی در آن وجود ندارد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - عبدالعلی صداقتی اتفاقات پیش آمده در مجتمع بهاران را یک سوء تفاهم دانست و افزود: معبر پشت مجتمع بهاران یک معبر عمومی است که هیچ حقوق خصوصی در آن وجود ندارد.

سرپرست منطقه سه شهرداری یزد گفت: در جهت رعایت حال شهروندان و کاهش ترافیک چهارراه پژوهش و تسهیل تردد در این محدوده یک میدان در بلوار پژوهش طراحی شده که تا هفته آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

صداقتی افزود: یک خیابان به این میدان وصل می‌شود که در دو طرف آن مجتمع های بهاران قدیم و جدید قرار می‌گیرد و نهایتاً به به بلوار بهار می‌رسد و در واقع این خیابان یک گذر موازی با چهارراه پژوهش است که بخشی از ترافیک این مسیر به این خیابان منتقل خواهد شد.

وی با بیان این که آزادسازی های این پروژه کاملاً انجام شده است، تاکید کرد: اجرای این پروژه منطبق بر طرح تفصیلی است و این گذر و معابر در طرح تفصیلی شهر آمده است.

سرپرست منطقه سه شهرداری یزد تصریح کرد: شرکت اسکان برای همه آپارتمان های بهاران پایان کار گرفته است و در پایان کار و پروانه ساخت این مجتمع‌ها همه معابر عمومی از جمله این معبر مشخص شده است منتهی در اطراف مجتمع بهاران جدید یک فنس کشی شده که هیئت مدیره این مجتمع تصور داشتند که معبر پشت این فنس کشی نیز متعلق به مجتمع است در حالی که این یک معبر عمومی است.

صداقتی با بیان این که عملاً هیچ حقوق خصوصی در این معبر وجود ندارد و همه حقوق آن عمومی و متعلق به شهر است، اظهار داشت: هفته قبل برای آزادسازی این معبر اقدام کردیم منتهی به دلیل رعایت حقوق ساکنان مجتمع بهاران و ایجاد آمادگی برای تامین امنیت واحدهایی که مستقیماً به این معبر راه دارند در حال حاضر با در نظر گرفتن یک مهلت محدود، کار آزادسازی معبر متوقف شد.

وی با یادآوری این که فلسفه وجودی شهرداری برای رعایت حقوق همه شهروندان است، افزود: شرکت اسکان متقبل شده تا اقداماتی نظیر ایجاد راه بند، نگهبانی، بهبود درب های امنیتی را ظرف مدت ۱۰ روز انجام دهند تا شهرداری بتواند فنس کشی ها را جمع کند و معبر را آزاد کند.

سرپرست منطقه سه شهرداری یزد با بیان این که شهروندان بدون آگاهی لازم تصمیمات سرخود زیاد می گیرند، عنوان کرد: برخی از شهروندان بدون علم به این که این معبر یک معبر عمومی است اقدام به دیوارکشی بر روی آسفالت شهرداری کرده بودند که شهرداری بر حسب وظیفه خود اقدام کرد اما به تذکرات شهرداری توجهی نشد و مجبور شدیم با مقامات قضایی تماس بگیریم.

وی تصریح کرد: در پایان کار و پروانه ساخت مجتمع های بهاران وجود این معبر قید شده است و صحبت های اهالی این مجتمع ها وجاهت قانونی ندارد و اصلاً از نظر کارشناسی نیز این معبر نمی تواند مالکیت خصوصی داشته باشد و نارضایتی و اتفاقات پیش آمده صرفاً یک سوء تفاهم بود که رفع شد.

صداقتی با اشاره به این که سند اصلی توسعه شهر، طرح تفصیلی است،گفت: طرح تفصیلی شهر مصوبه هیئت دولت است و شهرداری صرفاً مجری آن است و حق تغییر و دخالت در آن را ندارد و هرگونه تغییر در آن باید در کمیسیون ماده پنج که در استانداری تشکیل می شود مطرح شود.

سرپرست منطقه سه شهرداری یزد با اشاره به نقش محوری شهروندان در طرح تفصیلی، تصریح کرد: طرح تفصیلی آینده شهر را در سال‌های آینده بیان می کند و هر چه به سمت اجرای دقیق این طرح برویم شهری خواهیم داشت که به اهدافی که در طرح دیده شده نزدیک‌تر خواهد بود که این کار همراهی و حمایت همه شهروندان را می طلبد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا