استاندار یزد در مراسم بزرگداشت روز ملی محیط‌بان با بیان اینکه استان یزد با وجود جنگل های زاگرسی، مناطق ییلاقی شیرکوه و کویر مرکزی، آلبومی از تنوع محیط زیست است، گفت: هم‌نوایی و همراهی مردم با محیط‌بانان در سطح بسیار خوبی قرار گرفته است.

‌به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه ۲۴ تیرماه ۹۸، مراسم روز ملی محیط‌بان با حضور "‌عیسی کلانتری" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد شرفی" رئیس پلیس پیشگیری ناجا، "‌سرهنگ جمشید محبت‌‌خانی" فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، "کمال دهقانی" رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم ‌تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، "‌حسین فلاح" ‌فرماندار ‌شهرستان میبد، "‌نیره پورملایی" مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و جمعی از مقامات کشوری و مسئولان استانی‌ در سالن همایش های مجموعه کریاس پالاس شهرستان میبد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن تبریک روز ملی محیط بان و گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت ضامن آهو حضرت علی بن موسی الرضا (‌ع) به محیط بانان سراسر کشور، گفت: خوشحالیم که امروز واژه محیط‌بان در جامعه و فرهنگ عمومی مردم نسبت به گذشته جایگاه خود را شناخته و همنوایی و همراهی مردم با محیط بانان در سطح بسیار خوبی قرار گرفته است.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: در دولت تدبیر و امید، حمایت های قانونی از محیط بانان در حال انجام است و امیدواریم به لطف این نگاه ویژه‌ای که هم د‌ر سطح مسئولان و هم در باور عمومی نسبت به محیط بانان عزیز به وجود آمده ، شاهد درخشش هر چه بهتر و بیشتر محیط‌بانان در پاسداری از طبیعت کشور باشیم.
وی افزود: استان یزد آلبومی از تنوع محیط زیست است و از جنگل های زاگرسی و مناطق ییلاقی شیرکوه تا کویر مرکزی تنوعی از اقلیم های متفاوت را در استان به وجود آورده است.
"طالبی" ‌خاطرنشان کرد: همچنین به لحاظ موضوعی نیز با انجام فعالیت های متنوع برای حفاظت محیط زیست، استان یزد به عنوان یکی از استان‌های مطرح در این بخش توانسته حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به تنوع گیاهی و حانوری در گستره استان یزد گفت: در حوزه گونه‌های جانوری مانند یوزپلنگ و هوبره، استان یزد یکی از زیستگاه‌های اصلی و شاید تنها زیستگاه این گونه های جانوری در کشور به شمار می رود.
استاندار یزد در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای ‌اعطاء میزبانی همایش روز ملی محیط‌بان به استان یزد و تشکر از فرمانداری میبد و اداره کل محیط زیست استان برای برگزاری این مراسم، اظهار امیدواری کرد که این آیین ملی نقطه شروع و ‌عطفی در درخشش فعالیت های محیط بانان در سراسر کشور باشد.
گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم نامه اجرای بیمه مسئولیت محیط بانان توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار یزد رونمایی شد و با اهدای لوح تقدیر از خانواده شهدا و جانبازان محیط‌بان کشور و محیط‌بانان برگزیده، ‌تجلیل گردید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا