مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد و دبیر ستاد اربعین حسینی استان گفت: ستاد اربعین استان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های عضو، سال گذشته جزو برترین استان‌های کشور در امر خدمت رسانی به زائران حسینی بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در جلسه هم‌اندیشی اعضا‌ی ستاد اربعین که روز سه‌شنبه ۲۵ تیر ماه به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در سالن حمیدیا استاندار‌ی برگزار شد، ضمن تقدیر از همراهی و مشارکت دستگاه‌های دولتی در تسهیل شرایط برگزاری مراسم اربعین در سال گذشته، گفت: مراسم اربعین امروز به عنوان مسئله‌ ای استراتژیک و پدافند غیرعامل تبدیل و به حرکتی عظیم  در تعامل با دنیا شناخته شده است.
دبیر ستاد اربعین حسینی استان همچنین اظهار کرد: با توجه به گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی و خصومت دشمنان ایران در زمان‌ها و بخش‍های مختلف، روحیه تمسک جویی مردم به مکتب اهل بیت(‌ع) و برگزاری پرشور و حماسه ساز مراسم اربعین حسینی از وجوه استراتژیک در مواجه با دشمنان است.
‌طهماسبی با تقدیر از مشارکت دستگاه‌های اجرایی در سال‌ گذشته، گفت: خوشبختانه استان یزد در سال گذشته جزو برترین های کشور بوده و امیدواریم با هم‌افزایی و همراهی همه اعضای ستاد در کارگروه‌های ستاد اربعین بتوانیم در سال جاری گام‌های موثرتری برداریم.
وی در ادامه با تشریخ اقدامات امنیتی و انتظامی استان در رابطه با ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، گفت: از مجموعه اطلاعاتی و انتظامی استان به جهت تلاش‌های موثرشان تقدیر و تشکر داریم.
دبیر ستاد اربعین حسینی استان ضمن بیان تاکیدات بعثه مقام معظم رهبری در سال گذشته، عنوان کرد: رعایت ارزش‌ها و سنت‌های مردم عراق در مراسم اربعین مورد توجه بوده و با حضور مستمر و آموزش های روحانیون در کاروان‌ها نسبت به این مسئله اقدامات لازم انجام شده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اعلام کرد: با توجه به توافقات ایران و عراق نسبت به ارائه تسهیلات در صدور ویزای اربعین، امسال مطمئناً با افزایش چشمگیری در تعداد زائران مواجه خواهیم شد.
طهماسبی در پایان سخنان خود با تقدیر از هیئت‌ها و سمن‌هایی که در برنامه‌های این ستاد مشارکت داشته‌اند، گفت: با توجه به تاکیدات نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نسبت به نظم و شکوه برگزاری مراسم اربعین، امیدواریم حرکت عظیم اربعین به عنوان یک اقدام پدافندی موجب حفظ پایداری نظام در منطقه شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا