معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران یزدی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "حسین اربابی" در نشست شورای راهبردی "یزد، میراث جهانی" با اشاره به اینکه مهم ترین سرمایه یزد پیشینه تاریخی آن است گفت: استان یزد در صدر جدول سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های مختلفت است و سال گذشته رتبه ی اول را در این زمینه به دست آورد.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه سرمایه گذاران یزدی طرح های خود را از پیش تصویب شده بدانند افزود: از تمام سرمایه گزاران یزدی حمایت می کنیم و از هیچ کمکی در زمینه مالی برای آنها کم نمی گذاریم.

اربابی اظهار داشت: جهانی شدن یزد یکی از اتفاقات بزرگ برای این میراث ارزشمند بود اما ضمن حفظ آن باید به ثروتی در جیب مردم تبدیل شود.

وی با اشاره به بهره برداری مناسب از ظرفیت های استان کویری یزد افزود: استان یزد توانسته از کمترین امکانات خود بیشترین بهره بردار را داشته باشد این در حالی است که استان های بهره مند از مواهب طبیعی نتوانسته اند به خوبی از ظرفیت های خود استفاده کنند.

در حاشیه این مراسم "محمد علی طالبی" استاندار یزد و "غلامعلی سفید" رئیس شورای شهر یزد از زحمات "محمد حسن طالبیان" معاون میراث فرهنگی در جریان ثبت یزد در فهرست میراث جهانی با اهدای لوح تقدیر کردند.

طالبیان، معاون میراث فرهنگی نیز با اهدای لوح ثبت جهانی یزد به شهردار و استاندار یزد از زحمات آنان تقدیر کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا